13+1 tipp, hogy miként indíts és marketingezz egy webshopot

2023.04.01

Az online kereskedelem területe egyre növekszik, és egyre több vállalkozó látja a sikerét egy webshop elindításában. Egy webáruház megnyitása azonban sokkal többet jelent, mint egy weboldal létrehozása a termékeinkkel. Ahhoz, hogy egy webshop sikeres legyen, számos lépést kell tenni és számos marketingtechnikát szükséges alkalmazni. Az alábbiakban bemutatunk 13+1 tippet, hogy miként érdemes elindítani egy webshopot, és melyek az elengedhetetlen marketing módszerek a forgalom növeléséhez.

Az online kereskedelem robbanásszerű növekedése az elmúlt években lehetővé tette a vállalkozók számára, hogy saját webshopot indítsanak és a világ bármely pontjára értékesítsék termékeiket. Azonban egy webshop indítása nem egyszerű feladat, és számos tényezőt kell figyelembe venni annak érdekében, hogy sikeres legyen.

Íme 13+1 webshop marketing tipp, amivel sikeres e-kereskedő lehetsz:

1. Tipp: Készítsd elő a termékeidet

A webshop indítása előtt először is jól gondold át a termékkínálatod, hogy milyen termékeket, milyen forrásból és milyen áron kínálsz majd, és hogy ezeket hogyan fogod bemutatni és eljuttatni a vevőidnek. Mindenképp készíts versenytárselemzést, árösszehasonlítást, közvéleménykutatást és költségvetési-, kereskedelmi- és marketingterveket, hogy biztosan sikeres legyél. Legyen rövid, közép és hosszú távú terved, sőt készülj váratlan nehézségekre, sőt arra is, hogy egy webshop beindítása és jövedelmezősége között akár hónapok, vagy évek is eltelhetnek.

2. Tipp: Készíts egyedi és vonzó termékfotókat, videókat

A webshopodban szereplő termékek fotói és videói az első benyomást keltik a látogatókban. Ezért fontos, hogy olyan fotókat és videókat készíts, amelyek egyediek és vonzóak. Ha lehetőséged van rá, érdemes professzionális fényképészt vagy operatőrt bérelni, hogy a lehető legjobb minőségű anyagokat készítsd. Ha lehetőséged van gyártói anyagok használatára, akkor kérj és használj minél többet belőlük és felejtsd el a vízjelezést, a logók, illetve egyéb ábrák és feliratok szerepeltetését a képeken (ez fontos lesz pl. a Google Ads hirdetések esetében)!

3. Tipp: Határozz meg egy - ideális - célközönséget

Az online kereskedelem sikerének kulcsa a megfelelő célközönség megtalálása. Határozd meg, hogy kik azok a vásárlók, akik valószínűleg érdeklődnek a termékeid iránt, és hozd létre a marketingstratégiádat ennek a célközönségnek a szükségletei, igényei és szokásai alapján. Használd az általuk kedvelt színeket a webshopod grafikai kialakításában, írj a célközönséged szóhasználatával és kínálj számukra érdekes és hasznos ajánlatokat. 

4. Tipp: Válassz megfelelő e-kereskedelmi platformot

Az első technikai lépés egy webshop indítása előtt a megfelelő e-kereskedelmi platform kiválasztása. A legnépszerűbb webshop platformok közé tartozik például a Shopify, a WooCommerce, a Magento, vagy hazánkban pl. a Shoprenter és az Unas. Minden platformnak megvannak a maga előnyei és hátrányai, ezért fontos, hogy alaposan megvizsgáld őket, és a saját igényeidnek megfelelően válassz. Ha úgy gondolod, hogy egyik sem felel meg, van lehetőséged egyedi fejlesztésekre is. Akár előfizetéses, akár egyedi fejlesztésű e-kereskedelmi platformot választasz, a webshopodat úgy építsd fel, hogy az áttekinthető legyen, és az emberek könnyen megtalálják, amit keresnek.

5. Tipp: Válassz egy jó domain nevet

A webshopod neve és a domain neved nagyon fontosak az online jelenléted szempontjából. A domain nevednek könnyen megjegyezhetőnek kell lennie, és meg kell felelnie azoknak a SEO szabályoknak, amelyek segítségével jobban láthatóvá válhatsz a keresőkben.

6. Tipp: Optimalizáld a webshopod SEO szempontból

A keresőoptimalizálás (SEO) elengedhetetlen a webshopod sikeres indításához. Az organikus keresés ugyanis a leggyakoribb és legolcsóbb módja annak, hogy az emberek megtalálják a webshopodat és vásároljanak a termékeidből. Ehhez azonban az oldaladnak optimalizálva kell lennie a keresőmotorok számára. A SEO segítségével javíthatod a webshopod láthatóságát a keresőkben, ami azt jelenti, hogy több organikus forgalmat generálhatsz az oldaladra. Keresd meg a releváns kulcsszavakat és használd őket az oldaladon, például a kategória- és termékleírásokban, a meta leírásokban, címkéidben, blogbejegyzéseidben és építsd be a kulcsszavakat a termékoldalak URL címeibe is. Használj felhasználóbarát (beszédes) URL-eket. (A keresőbarát szövegírás szerepéről és fontosságáról már írtunk egy korábbi cikkünkben, ha érdekel a téma, olvass bele.)

7. Tipp: Alkalmazz Social Media (SM) marketinget

A social media marketing nagyszerű módja annak, hogy népszerűsítsd a webshopodat. Használd az Instagram, Facebook, Twitter, YouTube, Pinterest vagy más közösségi média platformok felületeit arra, hogy megismertesd a termékeidet és a webshopodat az emberekkel. Ne csak promózd a termékeidet, hanem használj termékteszteket, humoros vagy szórakoztató posztokat is, hogy az emberek közelebb érezzék magukat a márkádhoz. (Korábbi cikkünből megtudhatod, hogy miként készíts hatékony közösségi média marketing tervet.)

8. Tipp: Használj fizetett hirdetéseket (PPC kampányokat)

Az online jelenlét egyik kulcsfontosságú eleme a fizetett hirdetések használata. A fizetett hirdetések segítségével célzottan és gyorsan elérheted a potenciális vásárlóidat és növelheted a forgalmadat. Hozz létre fizetett hirdetéseket a közösségi média és a keresőmotorok (pl. a Google) platformjain. Ezzel a módszerrel meg tudod határozni, hogy pontosan kiket érjen el a hirdetésed, így olyan embereknek mutathatod meg a hirdetéseidet, akik érdeklődnek a termékeid iránt.

9. Tipp: Használj remarketinget

A remarketing olyan lehetőség, amelynek segítségével azoknak az embereknek tudsz hirdetéseket megjeleníteni, akik már korábban meglátogatták az oldaladat, esetleg terméket is helyeztek a kosárba, de még nem vásároltak. A remarketing növeli a konverzióidat és a vásárlóid hűségét. Remarketingelni tudsz fizetett hirdetésekkel és e-mail kampányokkal is.

10. Tipp: Legyen e-mail marketinged

Az e-mail marketing szintén hatékony és viszonylag alacsony költségű módja annak, hogy növeld a webshopod forgalmát. A személyre szabott, releváns tartalommal rendelkező e-mailek elküldésével újabb vásárlásokat tudsz generálni, sőt olyan látogatókat is el tudsz elérni, akik már korábban érdeklődtek a termékeid iránt, de még nem vásároltak. A hatékony e-mail marketing lépései:

  • Építs egy nagy és releváns e-maillistát - Fontos, hogy csak olyan embereknek küldd az e-maileket, akik érdeklődnek a termékeid iránt és feliratkoztak a listádra. Az e-maillistád építéséhez kínálj valamilyen értéket, például egy kedvezménykupont, vagy egy ingyenes e-könyvet. Ez növelni fogja az emberek motivációját az e-mail feliratkozásra.
  • Használd ki az automatizált e-maileket - Az automatizált e-mailek egy hatékony módja annak, hogy a vásárlóidnak releváns ajánlatokat küldj. Például, ha egy látogató elhagyja a kosarát az oldaladon, akkor küldhetsz neki egy automatizált e-mailt, amelyben felajánlod a segítségedet a vásárlás folytatásához. Az automatizált e-maileknek lehetőséget kell biztosítaniuk a vásárlóknak arra, hogy visszatérjenek az oldaladra, és folytassák a vásárlást.
  • Használj személyre szabott ajánlatokat - Az e-mail marketingnek az egyik nagy előnye a személyre szabottság. Az e-mailekben mutasd meg, hogy ténylegesen érdekel az ügyfél, és adj nekik személyre szabott ajánlatokat a korábbi vásárlásaik alapján. Ha egy vásárló például korábban sportfelszerelést vásárolt az oldaladon, akkor ajánlj neki hasonló termékeket az e-mailben, vagy ha kapszulás kávéfőzőt vásárolt, akkor kínálj hozzá illő kapszulákat.
  • Írj kiemelkedő tárgysorokat - Az e-mail marketing sikere nagyrészt a Tárgy (vagy címsor) jó megválasztásán múlik. Az emberek ugyanis gyakran csak egy pillantást vetnek az e-mailjeidre, ezért fontos, hogy az e-mailed Tárgy mezője (címsora) felkeltse az érdeklődésüket és rávegye őket arra, hogy megnyissák az e-mailt. Próbálj ki többféle címsort, és teszteld, hogy melyek megnyitási aránya a legjobb.
  • Adj leiratkozási lehetőséget - Bármennyire is nem szeretnénk senkit sem elveszíteni a nagy munkával és gondossággal összeállított e-mail listánkról, elkerülhetetlen, hogy legyenek leiratkozó szándékúak. Ezért jól látható módon fel kell tűntetned a leveleidben (általában a levelek láblécében) a leiratkozás lehetőségének módját, és természetesen az adatkezelési szabályzatod, ami alapján kezeled a listádon szereplők személyes adatait.
  • További tippeket olvashatsz korábbi cikkünkben a hatékony e-mail marketingről.

11. Tipp: Vonj be influencereket

Az influencer marketing egyre nagyobb népszerűségnek örvend az online kiskereskedők és a márkatulajdonosok körében is, mivel hatékony eszköz a márka ismertségének, az üzletek és a webshopok forgalmának növelésére. Az influencer marketing során olyan személyeket használsz fel, akiknek nagy követőtáboruk van a közösségi médiában, hogy reklámozzák a termékeidet. Az influenszer marketing hatékonysága abban is rejlik, hogy az embereknek már van bizalma az influencer felé, és ez átültethető a márkádra vagy a webshopodra is. Ha egy influencer megoszt egy posztot a termékeiddel, vagy készít egy termékteszt videót, akkor a követőik megismerhetik azokat, és érdeklődhetnek, vagy akár vásárolhatnak is ezáltal. Az alkalmazott influencerek kiválasztásakor ügyelj arra, hogy a követőik a célcsoportodhoz tartozzanak, az influencer hiteles legyen, azaz illeszkedjen a márkádhoz vagy kínált termékeidhez. (Korábbi cikkünkben felsorakoztattunk 5 érvet az influencer marketing mellett. Ha érdekel, ajánljuk figyelmedbe.)

12. Tipp: Írj blogot, gyárts érdekes és hasznos tartalmakat

Azok a webshop tulajdonosok, amelyek sikeresek akarnak lenni, meg kell tanulják, hogy miként hozzák létre azokat az érdekes, hasznos és kulcsszavazott tartalmaikat, amelyek növelhetik forgalmukat. Az érdekes és hasznos tartalom vonzza az embereket, és felkelti az érdeklődésüket a webshopod kínálata iránt. A jó tartalomnak valamilyen értéket kell nyújtania a látogatóknak, például információt, szórakozást vagy inspirációt. Ehhez  először is meg kell határoznod a célközönségedet. (3. tipp volt fentebb!) Tudnod kell, hogy mi érdekli őket, mik a problémáik és mi az, ami megoldhatja a problémáikat. Ha ezt megtudtad, akkor olyan tartalmat tudsz létrehozni, amely vonzó lesz számukra. Például, ha élelmiszert árulsz, akkor olyan tartalmat tudsz létrehozni, amely recepteket vagy élelmiszer-elkészítési tippeket tartalmaz. Ha esetleg papír-írószert és iskolaszereket árulsz, akkor jó téma lehet pl. a gyerekek fejlesztése, letölthető színezők, kivágható figurák, esetleg egyéb fejlesztő anyagok. Műszaki cikk vagy IT szaküzlet esetén bevált tartalmak az összehasonlítások és a terméktesztek. Bármiről is írsz, ügyelje a SEO-ra, azaz a megfelelő kulcsszavak megfelelő arányú szerepeltetésére, hogy a keresőmotorokból organikusan is rád találjanak az érdeklődők.

13. Tipp: Legyenek akcióid és egyedi ajánlataid

A webshopok tömeges megjelenésével egyre keményebbé válik a verseny az e-kereskedelem szereplői között. Az akciók és az egyedi ajánlatok azért fontosak, mert lehetővé teszik a webshopok számára, hogy értékesítéseiket és termékeiket kiemeljék a tömegből. Az akciók és az egyedi ajánlatok növelhetik az értékesítést és a bevételt, miközben vonzóbbá tehetik a vásárlást a látogatók számára. Azonban nem minden akció és ajánlat garantálja a sikert! Fontos, hogy határozd meg az akció célját (pl. értékesítés növelés, vásárlói hűség ösztönzés, korábbi vásárlók visszacsábítása, befejezetlen rendelések lezárása, új vásárlók bevonzása, készletkisöprés, új termék bevezetése, stb.), ismerd a célközönséged (kik a vásárlóid), az ajánlatod megfelelően vonzó és kihagyhatatlan legyen, illetve csak korlátozott ideig lehessen azt elérni. Az akciók és az egyedi ajánlatok létrehozása nem feltétlenül jelenti az árak jelentős csökkentését vagy drága ajándékok adományozását. Az egyedi ajánlatok lehetnek olyan ajánlatok is, amelyek csak bizonyos feltételeknek megfelelő látogatók számára elérhetőek (pl. törzsvásárlóknak, hírlevél feliratkozóknak, egy nyereményjáték nyerteseinek, stb.), illetve kötődhetnek vásárlásokhoz is (pl. 50.000 Ft feletti rendelés esetén ingyenes szállítás vagy a következő vásárlásnál kedvezményre jogosító kupon, stb.). Az akciók és az egyedi ajánlatok előnyei:

  • Növelik az értékesítést - az akciók és az egyedi ajánlatok népszerűek a látogatók körében, akik szívesen vásárolnak, ha úgy érzik, hogy egy jó ajánlatot kapnak.

  • Növelik a látogatók számát -  az átmenetileg csökkentett árak vagy a vásárláshoz adott ajándékok vonzóvá teszik a webshopot azon látogatók számára is, akik korábban még nem jártak az oldalon.

  • Növelik a hűséget - az akciókkal és az egyedi ajánlatokkal megszólíthatóak a korábbi vásárlók is, akikből visszatérő vagy törzsvásárlók válhatnak.

  • Növelik az eladott termékek értékét - akciókkal olyan termékeket is sikerrel ajánlhatunk leendő vásárlóink figyelmébe, amelyek egyébként kevésbé vonzóak, vagy amelyeket nem tudtunk eddig eladni.

  • Növelik a termék elérhetőségét - akciókkal olyan termékekre is figyelmet irányíthatunk, amelyek korábban nem voltak kaphatóak, vagy amelyek csak korlátozott számban voltak elérhetőek.

Használjunk figyelemfelkeltő kulcsszavakat az akciók és az egyedi ajánlatok elnevezésekor, ugyanis ez fontos szerepet játszik abban, hogy azok mennyire vonzóak a vásárlók számára.  Például használjunk olyan kulcsszavakat, mint "limitált ideig érvényes", "kiárusítás", "ingyenes szállítás", "csak ma", "ajándék", "kedvezmény".

+1 Tipp: Válassz hozzáértő és rutinos digitális marketing ügynökséget

A fenti felsorolásból láthatod, hogy nem kevés dologra kell odafigyelni ha sikeres webshopot szeretnél indítani és marketingelni. Emellett pedig természetesen az alap üzemeltetési feladataidra is koncentrálnod kell (pl. beszerzés, árukezelés, logisztika, könyvelés, számlázás, partnerkapcsolatok, ügyfélszolgálat, stb.).

Egy korábbi cikkünkben már összefoglaltuk, hogy miben lehet segítségedre egy digitális marketing ügynökség, de természetesen örömmel vesszük, ha az alábbi gombra kattintva felveszed velünk a kapcsolatot és egy kötetlen beszélgetés keretében közösen kiderítjük, hogy miben lehetünk a segítségedre.

#webshop marketing tippek | #webshop indítása | #sikeres webshop | #webshop létrehozása


Kapcsolódó bejegyzések:

Miben lehet a segítségedre egy Social Media Manager? (2023.03.10.)

7 módszer, amivel növelheted márkád ismertségét (2023.03.01.)

7 előny, amit biztosan elbuksz, ha nincs közösségi média stratégiád (2021.05.29.)