Miben lehet segítségedre egy digitális marketing ügynökség?

2022.02.11

Kezdjük az alapoknál. Mit is jelent maga az a kifejezés, hogy digitális marketing? Miben lehet a segítségedre egy digitális marketing ügynökség? Miért célszerű a fő tevékenységedre fókuszálnod és a háttérmunkát profi marketing szakemberekre bíznod? Milyen eredményeket várhatsz el, ha a marketinget hozzáértők végzik? 

A digitális marketingnek több eszköze és csatornája van és mi a 'Vantgard Digital digitális marketing ügynökségnél 360 fokban jelen vagyunk ezeken a területeken.

Nézzük a legfontosabb digitális marketing lépéseket, amik hozzájárulhatnak a vállalkozásod sikeréhez:

- Mindennek az alapja, hogy legyen egy weboldalad, ahol az Ügyfelek megismerhetnek, könnyen informálódhatnak a termékedről vagy a szolgáltatásodról, ill. elvégezhetik azokat a műveleteket, amiket elvársz tőlük. Nem csak egy egyszerű, jól érthető és pontos leírást kell készíts arról, hogy ki vagy, kiknek és mit is kínálsz, de a feltételeket is meg kell teremteni a célok megvalósulásához. Milyen célokat érdemes kitűzni? Milyen funkciókat láthatnak el a mai weboldalak? Melyek a minimális tartalmi elemek és mivel érdemes még bővíteni azokat? Hogyan lesz a látogatóból fizető ügyfél? Egy jól áttekinthető és funkcionális weboldalhoz kérj szakembertől segítséget, hidd el ezt nem fogod megbánni és gyorsan kifizetődik.

- Folytassuk a munkát a keresőoptimalizálással, azaz a SEO-val. Célja, hogy a webhelyed tartalmai minél előkelőbb helyen jelenjenek meg a keresőtalálatok között, amikor az emberek valami kapcsolódó témára keresnek rá a Google-on vagy más kereső oldalakon. Ha magasan (elől) vagy a találatok között, akkor több és több Ügyfélre számíthatsz organikusan. A SEO-nak is több fajtája és lehetősége van, - melyekről már korábban írtunk, - de erről érdemes szakmai konzultációt kérned, ha mélyebben érdekel a téma.

- Ha működik az online célod, érdemes hirdetéseket indítani a növekedés eléréséhez. Ha meg szeretnéd előzni az organikus találatokat, vagy nincs időd kivárni, amíg a keresők felismerik és a találati listáik első oldalán hozzák az értékes tartalmaid, akkor szintén hirdetned kell. Ebben az esetben hívjuk segítségül a Google Ads keresőhirdetéseket, melyek jelentősége mellett ma már nem lehet elmenni. Ügyfelek folyamatos kutatása helyett, ugye jobb lenne ha ők maguk találnának rád és ismernék meg, hogy mit kínálsz a számukra! A Google Ads megfelelő szakértelemmel lehetővé teszi, hogy a szolgáltatásod vagy a terméked a megfelelő időben és helyen jelenjen meg a megfelelő embereknek. Számos előnye van és fizetni csak akkor kell, ha valaki rákattint a hirdetésre, így nincs feleslegesen elégetett pénz. A megfelelő kulcsszavakkal, célközönség, ütemezés, stb. beállítással csodákat lehet elérni. A Google Analytics segítségével tudni fogod, hogy amikor valaki rákattintott a hirdetésedre, vagy egyéb csatornákból a weboldaladra került, akkor végrehajtott-e valamilyen tevékenységet vagy sem. Vásárolt-e terméket, töltött-e le valamilyen alkalmazást vagy adott-e le telefonos megrendelést. Egyáltalán mennyi időt töltött az oldalon és az alatt milyen oldalakat nézett meg. Így idővel látni lehet, hogy a kampány melyik része volt sikeres, hova érdemesebb több pénzt fektetni. A megtérülési arány pedig szinte mindig pozitív, amennyiben a megfelelő ügynökséget választod, akik valóban értenek is hozzá.

- A tökélyre fejlesztett weboldal után, szintúgy hatalmas reklámértékkel bír a közösségi média kommunikáció. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube és már a TikTok is. A közösségi médiában jelen lenni, kommunikálni és tartalmat kreálni következetesen! Ez a siker egyik kulcsa. Ha a stratégiád rendben van és él a megfelelően összerakott weboldalad, akkor kezdj el közvetlen módon kommunikálni az Ügyfeleiddel vagy a leendő Ügyfeleiddel a közösségi csatornákon! Felpörgetni a közösségi média kommunikációdat létfontosságú a mai világban. Szép számmal lehet itt is emberekhez szólni, ráadásul egyszerű és olcsó módja az online jelenlét kialakításának. Hirdetésre, piackutatásra, vásárlóid jobb megismerésére, visszajelzéseik kezelésére is tökéletes felület.

- Bár már évekkel ezelőtt is sokan temették, de szerintünk még mindig remek digitális marketing eszköz az email marketing, mely segítéségével ha megfelelő címlistára releváns információkat és akciókat küldünk, ami érdekelheti azokat, akik kíváncsiak a vállalkozásunkra, akkor meglepően jó eredményeket tudunk elérni. Építsünk címlistát és ösztönözzük a weboldalunk és közösségi csatornáink látogatóit, hogy iratkozzanak fel a hírlevelünkre, melyekben kínáljunk extra tartalmakat, vásárlást ösztönző kedvezményeket, kuponokat, eseményeket, stb.

- A marketingnek ott kell megszólítania az ügyfeleket, ahol éppen vannak és azokon a csatornákon, amit épp használnak. Ez pedig manapság a mobil világ. Mára a mobiltelefonok egyfajta multimédia eszközökké váltak, hiszen internetezünk, e-mailezünk, fotózunk, GPS-el navigálunk, közösségi oldalakat böngészünk, videókat nézünk, játszunk, stb. velük a telefonáláson kívül. A mobil készülékekre optimalizált weboldalak és a mobilalkalmazások széles tárházát biztosítják az aktív, vásárló erővel bíró célcsoportok elérésének, megszólításának és interakcióra bírásának.

- Ha már tudjuk, hogy milyen célból, kiknek és hol szeretnénk üzeneteket eljuttatni, akkor már csak a jó tartalom hiányzik. Közönségünk figyelmének megragadásához és fenntartásához elengedhetetlen a tartalommarketing, melynek alapját az olyan online tartalmak létrehozása jelenti, mint a videók, blogok és a közösségimédia-bejegyzések. Célja: felkelteni az érdeklődést egy cég termékei vagy szolgáltatásai iránt a tartalomfogyasztók figyelmének megragadásával. Segíthet az értékesítés növelésében is azzal, hogy forgalmat irányít a webhelyünkre, növeli a márkánk ismertségét és fokozza a bizalmat és a cég megismerését a közönség körében. Tudod, hogy mitől lesz sikeres a tartalommarketing kampányod? Szeretnéd megismerni, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni a stratégiád kialakításakor? Kérj ingyenes konzultációt és segítünk.

- A keresőkön futtatott hirdetések és a vizuális (display) hirdetések kombinációjával lehetőségünk nyílik az online láthatóság maximalizálására. A display hirdetések lehetnek szalaghirdetések (bannerek), szöveges tartalmak vagy videók is, melyek tulajdonképpen a TV-ben is látható hirdetések digitális megfelelői. Vizuális hirdetési helyeket vásárolhatunk közvetlenül más webhelyeken, vagy ezeken a webhelyeken reklámfelületeket bérlő szolgáltatóktól, mint pl. a Google is. Előnye többek között, hogy display hirdetéseket akkor is megjeleníthetünk, ha célcsoportunk tagjai akár az általunk kínált termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos weboldalon járnak, vagy éppen más tartalmú oldalakat böngésznek. Azaz elérhetjük a releváns közönséget a teljes interneten.

- Ha terméket értékesítesz vagy olyan szolgáltatást kínálsz, melyre pl. előre lehet jegyet váltani, letölthető az internetről, stb. és nem csak a helyi vásárlókat szeretnéd kiszolgálni, akkor érdemes bekapcsolódnod az e-kereskedelem világába, amivel kibővítheted a vevőköröd és növelheted eladásaid számát. Ha tudni szeretnéd, hogy miként tudod kibővíteni az internetes értékesítéseid, hogyan épüljön fel sikeres webáruházad, akkor fordulj hozzánk bizalommal, segítünk válaszokat találni.

Kisvállalkozóként vagy akár egy új szolgáltatás/termék bevezetésénél a fent említett eszközökkel egyre több és több emberhez tudunk elérni, ami több vásárlást és Ügyfelet eredményezhet. Ugye, jól hangzik!

Amennyiben bármilyen kérdés vagy kérés felmerült benned, illetve konzultációt vagy ajánlatot szeretnél kérni, ne habozz, keress minket. Kérj még ma ingyenes weboldal elemzést és konzultációt.