Digitális marketing kisvállalatoknak

2021.02.14

Digitális világban élünk, és az az igazság, hogy ha nem vagy jelen az online térben, akkor ne számíts arra, hogy megtaláljanak. Kivéve persze, ha a jó híred szájról szájra terjed -, bár ennek felépítéséhez általában hosszú évek vagy évtizedek kellenek. Hogyan szállj be a digitális marketing világába, és miként csináld hatékonyan? Most megmutatjuk.

Az elmúlt év nehézségei egyértelműen az e-kereskedelem felé mozdította a fogyasztási cikkek piacát. Világszerte soha sem látott mértékben nőtt a webáruházak forgalma, az elektronikus úton leadott rendelések száma, és új fogalomként megjelent az "érintésmentes" kereskedelem. Ez a változás sok vállalkozás számára kinyitotta a globális piac felé vezető kapukat, és az e-kereskedelemnek (na meg a futárszolgálatoknak és átvevőpontoknak) köszönhetően már nem csak lokálisan, a székhelyéhez vagy üzletéhez közel élőket szolgálhatja ki.

Hasonló módon aknázta ki több szolgáltatói iparág is az online tér nyújtotta lehetőségeket és a virtuális tér kihasználásával, videó tréningek, webinárok, web meetingek, élő közvetítések, facebook csoportok, stb. használatával tartották a kapcsolatot ügyfeleikkel és otthonról dolgozó munkavállalóikkal, képezték vagy tréningezték tanulóikat, coach-olták klienseiket, tornáztatták követőiket, vagy látták el tanácsokkal partnereiket.

Azonban mielőtt úgy döntenél, hogy a hagyományos értékesítési modelled és csatornáid leváltod (vagy kiegészíted) az online térre, nem árt a szükségleteket és a lehetőségeket felmérni, egy kivitelezhető digitális marketing stratégiát kidolgozni.

Manapság már nem kérdés, hogy egy vállalkozásnak szüksége van egy weboldalra, a cégről, a termékeiről vagy szolgáltatásairól szóló információk központjára. Ehhez tartozóan elengedhetetlen a közösségi média csatornák és természetesen az online hirdetések igénybe vétele, melyeken keresztül elérheti leendő vásárlóit. De hogyan lehet maximalizálni a hatásukat? Hogyan érheted el, hogy ez számodra is működjön, miközben az üzleti vállalkozásodon dolgozol?

Digitális marketing tevékenységedre úgy kell tekintened, mint egy munkalóra, ami segít elvetni az üzeneteid magvait a leendő vásárlóid tudatában. Nélküle sokkal izzadtságosabban és hosszabb ideig tartana a várt siker elérése.

Nézzünk meg nyolc sikeres módszert, amelyekkel fellendítheted marketinged.

1.) SEO (keresőoptimalizálás)

Hatékony digitális marketingről nem lehet beszélni SEO nélkül. A keresőoptimalizálás célja, hogy hatékonyabbá váljon a weboldalad, azaz megfelelő kulcsszavakra megjelenjen a keresőkben. Ha optimalizálásra kerül weboldalad, sokkal nagyobb eséllyel jelenhet meg a Google organikus keresési találatai között. Általában ez nem egy gyors folyamat, de ideális esetben egy digitális ügynökséggel való stratégiai együttműködés a Google első oldalán való megjelenés felé irányítja weboldalad.

A Google keresőmotorjának eredményoldalait nem lehet manipulálni, de maximalizálhatod saját oldalaid SEO-ját, és naprakészen tarthatod, ha igénybe veszed ügynökségünk kereső optimalizálási szolgáltatásait. Ha további információkat szeretnél a témában, olvasd el korábbi cikkünket a 2021-es SEO trendekről, vagy kérj ingyenes konzultációt.

2.) Tartalom Marketing

Az egyik módja, hogy a Google felismerje weboldalad vagy blogod értékét és relevanciáját, hogy rendszeresen bővíted a tartalmát. A Google (Panda, Hummingbird, Penguin, Page Experience) algoritmusai rámutattak arra a tényre, hogy a tartalom az egyik legfontosabb mutató, amit a rangsorolásnál használnak, és amit a felhasználók a leginkább értékelnek.

Bármilyen tartalmat is készítesz, - legyen szó blogról, cikkről, GYIK-ról, SM posztról, vagy videóról, - mindig tartsd szem előtt a SEO alapelveket, és azt, hogy a felhasználók a hasznos dolgokat osztják meg - és ez a Google-nak is azt jelzi, hogy a tartalmad releváns.

3.) SMM (Social Media Marketing)

A közösségi média marketing egy véget nem érő, folyamatos kapcsolattartás a követőiddel. Közösségi oldalaid létrehozása és kezelése felett állandó kontrollt kell tartanod, mely tevékenységednek célja minden esetben az legyen, hogy minél több forgalmat irányíts weboldaladra vagy webshopod termékoldalaira.

A trükk az, hogy nem szabad mindig eladnod, vagyis nem szabad csak direkt ajánlatokkal "bombáznod" a követőid, sokkal inkább információkkal kell ellátnod őket, beszélgetni velük és kérdezni tőlük. Ez időigényes feladat, hisz minden platformon tartalmat kell létrehoznod, figyelni a reakciókat és reagálni rájuk.

Ha nem tudod, hogy miként kezdj bele, összeállítottunk számodra egy ingyenes tervező segédletet, mellyel Te is el tudod készíteni közösségi média marketing tervedet.

Törekedj arra, hogy minden nap posztolj vagy kommunikálj a közösségi platformjaidon, akár naponta többször is. Valószínűleg úgy gondolod, hogy ez soknak tűnik, de ha megnézed 100+5 Facebook poszt ötletünket, talán segít kidolgozni változatos posztjaid tartalmát és ütemezését.

4.) SEM (keresőmarketing)

A keresőmarketing egy átfogó stratégia, amely leggyakrabban fizetett módszerekkel irányít forgalmat az üzletedhez, éppen ezért fizetett keresőmarketingként is emlegetik. A SEM egy rendkívül összetett marketing eszköz és nagyon sok lehetőséget tartogat alkalmazói számára, ám ha nem jól csinálod, vagy nem megfelelő szakemberre bízod, rengeteg pénzt tudsz eredménytelenül kiszórni az ablakon.

Csak néhány a SEM eszközök közül:

  • PPC
  • CPC
  • CPM
  • Display Ads
  • Remarketing
  • SM Ads
  • Mobile Marketing

5.) Digital Display Marketing

A szöveges hirdetések mellett lehetőséged van vizuális, multimédiás hirdetések létrehozására és futtatására is, melyek látványosságuknak köszönhetően erősebb felhasználói reakciókat válthatnak ki. Idetartoznak az olyan összetett hirdetési formátumok, mint a bannerek, képek, videók, termékmegjelenítések, játékok, stb.

A vizuális hirdetésekkel testre szabhatod üzeneteid az emberek érdeklődése, vásárlási szokásaik és helyeik alapján is.

Ez a hirdetési forma igen költséges tud lenni, ezért mindenképp akkor vágj bele, ha pontosan tudod, hogy mit, miért csinálsz, vagy olyan hirdetéskezelő emberekkel vagy ügynökséggel dolgozz, akik komoly megtérülést tudnak biztosítani. Ne feledd azonban, hogy a legjobb szándék ellenére sem garantált az eredmény, pláne nem az azonnali, gyors nyereség.

6.) Vírusmarketing

A vírusmarketing célja, hogy nem vásárolt felületeken, hanem kreatív megoldásoknak - az üzenet erejének és a célközönség önkéntes aktivitásának - köszönhetően egy adott személyről, cégről, helyről, eseményről, termékről vagy szolgáltatásról olyan információkat juttasson az éterbe, melyek rövid idő alatt, nagyszámú elérést biztosítanak, azaz "vírusként" terjednek tovább az emberek között. Csatornái lehetnek a személyes szájreklám (szóbeszéd, pletyka), az internet vagy akár mobilkommunikációs eszközök. Jellemzőjük továbbá, hogy a célközönség önkéntes megosztása okán viszonylag alacsony a költségük, esetenként csak a kampány elkészítése és beindítása igényel befektetést.

Általában a szórakoztató, humoros, vagy meghökkentő, esetleg felháborító vagy egyenesen undorító felütésű videók, animációk, zene- és hangfájlok működnek a legjobban -, de bármilyen formátumot kipróbálhatsz. Lényeg, hogy kitűnj a reklámzajból, megragadd az emberek figyelmét és rábírd őket, hogy adják tovább az üzeneted.

Érdemes azért számításba venni, hogy a kreatív és újszerű megközelítések sem garantálják biztosan, hogy üzeneted vírusként fog terjedni, de minél érdekesebb valami, annál valószínűbb, hogy az emberek elkezdik megosztani. Fontos, hogy mielőtt útjára indítod az üzeneted, meggyőződj arról, hogy az tartalmazza azokat az elemeket, amik egyértelműen beazonosítanak és hozzád terelik a megosztásokból származó forgalmat.

Meg kell jegyezni azonban, hogy a márkák gyakran nincsenek felkészülve arra a nyomásra, amit a vírusmarketing hatása eredményezhet, és bár a csapat feladata, hogy percek alatt kiszolgálják a vásárlókat, a hirtelen megnövekedett igények kínos helyzetet teremthetnek. Egyrészt így képtelenek maximalizálni a vírusmarketing hatását, másrészt visszájára fordulhat a dolog, és akár negatív hatással is lehet a cégre vagy a márkára nézve.

7.) E-Mail Marketing

A weboldalad és a közösségi platformjaid akkor igazán eredményesek, ha általuk feliratkozókat, azaz e-mail listákat is tudsz építeni.

Az e-mail lista fontosabb, mint azt elsőre gondolnád. Képzeld csak el, hogy mi történne akkor, ha egyik napról a másikra megszűnnének a közösségi oldalaid! Milyen eszközeid maradnának az érdeklődőid, az ügyfeleid és a vásárlóid eléréséhez?

Az e-mail listád egy direkt elérési csatorna a potenciális ügyfeleidhez, ezért ha még nincs ilyen adatbázisod, feltétlenül érdemes kialakítanod és rendszeresen működtetned. Választhatsz bármilyen e-mail marketing szoftvert, küldhetsz manuálisan is leveleket, vagy akár automatizálhatod is azokat, a lényeg, hogy csináld.

Írj Welcome (köszöntő) üzenetet, adj rendszeresen tájékoztatást az új termékeidről, akciós szolgáltatásaidról és céged legfrissebb híreiről, kérj visszacsatolást és értékelést, kérdezz, küldj ajándékot (kupont, VIP kártyát, stb.), csatolj letölthető anyagokat és esettanulmányokat, vagy hívd meg őket egy eseményre. A lényeg, hogy adj a feliratkozóidnak kitüntető figyelmet és exkluzív tartalmakat, amiért érdemes feliratkozni.

Az e-mail marketing hasznossága mellett ráadásul még költséghatékony is! Próbáld ki!

További hasznos ötleteket kaphatsz vállalkozásod sikeres marketing tevékenységéhez ha feliratkozol hírlevelünkre.

8.) PPC (kattintás alapú fizetés)

A legtöbb vállalkozás szívesen alkalmazza a kattintás alapú, költséghatékony hirdetési formákat, hiszen csak a valós forgalomért, azaz az átkattintásokért kell fizetni, a megjelenésért nem. Egyszerűen, ha egy érdeklődő rákattint a hirdetésedre és ez által átlátogat a weboldaladra, webshopodba, vagy blog oldaladra, neked csak ez esetben kell fizetned, attól függetlenül, hogy ez a kattintás egy vagy 1000 megjelenésből származott-e.

A PPC hirdetéseket a leghatékonyabb digitális marketing eszközök közé sorolhatjuk, melyek közül kiemelkedik népszerűségében a Google Ads és a Facebook Ads, melyek bárki számára elérhetőek. Az egyszerűbb kampányok és tartalmi kiemelések elindítása relatíve egyszerű, ám az akár több 100.000 Ft-os havi költési keret hatékony menedzselése már szakértelmet és folyamatos figyelmet igényel.

A PPC kampányok elindítását megelőzően érdemes ...

  • rögzíteni az üzleti célokat,
  • felmérni a konkurenciát,
  • meghatározni a célközönséget,
  • költségvetést készíteni,
  • beállítani a szükséges mérőeszközöket, majd ezt követően
  • kiválasztani a hirdetési csatornákat és
  • megfogalmazni az üzeneteket.

Ha azt szeretnéd, hogy kampányaid biztos kézben legyenek és a hirdetésekre szánt költséged ne ablakon kidobott pénz legyen, akkor ésszerűbb digitális marketing ügynökségre bíznod PPC hirdetéseid elindítását és kezelését, akik tapasztaltak ezen a téren, proaktív és tulajdonosi szemléletű hozzáállással segítenek, valamint folyamatosan elvégzik a szükséges optimalizálási feladatokat.

Ha szeretnél belevágni vagy elégedetlen vagy jelenlegi PPC hirdetéseid teljesítményével, fordulj hozzánk bizalommal, PPC kampány audit szolgáltatásunkkal átvilágítjuk hirdetési fiókod és ha megbízol bennünket, kampánymenedzserünk lelkiismeretesen fogja adminisztrálni PPC kampányaid.

Összefoglalva

Legyen akár induló vállalkozásod, kis- vagy közepes méretű céged, vagy dolgozz akár egy multinacionális vállalat hazai képviseleténél, a digitális marketing segítségével hatalmas közönséget érhetsz el költséghatékony és mérhető módon.

A fent bemutatott nyolc eszköz segítségével pénzt takaríthatsz meg, hisz célzott módon több lehetséges ügyfelet érhetsz el kevesebb pénzért, mint a hagyományos marketing módszerek által.

Határozd meg online céljaid, ismerd meg célközönséged, kommunikálj velük rendszeresen és engedd meg, hogy kötődjenek a márkádhoz, a termékeidhez vagy szolgáltatásaidhoz, ami folyamatos forgalmat eredményezhet a márkahűség megteremtésével.

Ha úgy gondolod, hogy segítségedre lehet sikeres online jelenléted kialakításában egy profi, ám megfizethető digitális marketing ügynökség, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és kérj ingyenes konzultációt.