Hatékony SEO eszközök 2021-ben

2021.01.05

A Google már 2020-ban több változást bejelentett a rangsorolási algoritmusaival kapcsolatban, melyek igazán 2021 tavaszán fejtik majd ki hatásukat és hoznak látványos változásokat. SEO trend 2021 infografikánkkal és rövid magyarázatunkkal szeretnénk segíteni a 2021-es keresőoptimalizálási és bevételi terveid elkészítésében.

1. UX - Felhasználói élmény

2020 tavaszán jelentette be a Google, hogy új algoritmusa több mutatón keresztül figyelni és mérni fogja az oldalak betöltési sebességét és zökkenőmentességét, stabilitását, valamint a felhasználói interakciókra történő reagálásokat, azaz a felhasználói élményt. A hírek szerint a bejelentéstől számított 1 év múlva, vagyis 2021 májusától érvényes rangsorolási faktor lesz a Core Web Vitals mutató, ezért ha még nem tetted, itt az ideje a felhasználói és a keresési szándékra összpontosítani.

Mivel a keresések többsége már mobil eszközökön történik, ezért a Google évek óta hangsúlyozza, hogy a weboldalaknak mobilos megjelenésnél is jól kell teljesíteniük.  2021 tavaszától a Google szinte figyelmen kívül fogja hagyni az asztali megjelenést és a mobilos verziókat fogja elsőként indexelni és ez alapján határozza meg a rangsorolást. Fontos tehát, hogy minden oldalnak meg kell felelnie a mobilos verziókra vonatkozó irányelveknek, különben váratlan meglepetés fogja őket érni.

Mit jelent ez? A büntetések elkerülése és a versenyképesség megőrzése érdekében alaposan át kell nézned az oldalaid, hogy megbizonyosodj arról, hogy a szövegméretek olvashatóak-e, a kattintható tartalmakkal könnyen lehet-e navigálni vagy esetleg túl közel vannak egymáshoz, nem rejtödnek-e el értékes tartalmak és képek a mobil eszközökön, van-e esetleg olyan tartalom, ami szélesebb a képernyőnél, stb.

Fontos, hogy a tartalom eléréséhez kért kötelező regisztráció, az idegesítő felugró ablakok, a nehezen kitölhető és lassan betöltődő formok, mind-mind rontják a felhasználói élményt és ezzel az oldal értékelését is.

A felhasználói élmény javítása és a SEO munkafolyamatokba való beépítése nem csak a jövőbeli rangsorolást segítheti elő a közelgő algoritmusfrissítés előtt, hanem javíthatja a konverziót is. Kellemesebb ügyfélélmény = nagyobb bizalom = jobb konverziós arány.

2. OFF-Site SEO

Az off-site, más néven off-page (oldalon kívüli) SEO a weboldalunk hatáskörén kívüli tevékenységeink, melyeket azért teszünk, hogy befolyásolni tudjuk a keresőmotorok találati oldalain lévő rangsort, illetve népszerűsítsük az oldalunkat a felhasználóink körében. Az off-site SEO-nak idén is nagy szerepe lesz az oldalak rangsorolásában, a tartalmaink relevanciájában és megbízhatóságában.

A minőségi linképítés (backlinks building) esetén a hangsúly a korábbi PR és sajtómegjelenések helyett egyre inkább áttolódik a mérvadó bloggerekkel és influencerekkel való együttműködések, illetve a közösségi médiában való megjelenés felé. Lényeg, hogy továbbra is megbízható és népszerű felületeken, releváns tartalmakban, megfelelő horgonyszöveggel és minőségi weboldalakra mutató más linkek társaságában jelenjünk meg. A kevesebb minőségi, több, mint a sok gyenge! 

A Google Cégem funkciói folyamatosan bővülnek és egyre több információt tudunk megadni a cégünkről, a termékeinkről és szolgáltatásainkról, sőt már bejegyzéseket is közzétehetünk. Mivel a keresési találatok mellett viszonylag nagy felületet kapnak a Google Cégemben nyilvántartott fizikai vállalkozások, ezért érdemes minél részletesebben kitöltenünk az adatokat.

A felmérések alapján a felhasználói szokások tovább tolódnak a képi és videós tartalmak felé, és még kevesebb figyelem jut a szöveges megjelenéseknek, ezért érdemes még több energiát fektetni a képi, de elsősorban inkább a videó megosztásokba, YouTube vagy Vimeo csatorna indításába, Facebook videókba, videó blog (vlog) indításába, stb.

3. Robots (technikai SEO)

2021-ben is érdemes a keresőrobotok irányítására, feltérképezési viselkedésük szabályozására ügyelni és ajánlást adni a weboldal bejárására, valamint kizárni az indexelésből a nem kívánt oldalakat.

4. ON-Site SEO

A Google élen jár a mesterséges intelligencia fejlesztésében is. Folyamatosan monitorozza és elemzi a keresési lekérdezéseket és a felhasználói szokásokat, illetve az oldalak egyre hatékonyabb feltérképezésének, értékelésének és indexelésésének köszönhetően a keresési lekérdezésekre a kereső szándékához mérten a lehető leghasznosabb tartalmi megoldásokat igyekszik szállítani. 2021 új SEO trendje lesz, hogy már szövegtöredékekből is képes a keresőmotor releváns szövegtartalmakat mutatni a lekérdezésre válaszolva, nem feltétlen kell a teljes tartalomnak relevánsnak lennie a lekérdezésre.

Ez azt jelenti, hogy folytatódik az a tendencia, hogy a szövegeket egyre kevésbé kell optimalizálnunk a kulcsszavaink és kifejezéseink köré, sokkal inkább meg kell értenünk a felhasználóink keresései mögött lévő szándékot, és az ebből a szempontból megírt szöveg értékességére és frissességére kell koncentrálnunk.

SEO trend lesz 2021-ben továbbá a hosszabb szöveges tartalom, ugyanis felmérések szerint az akár 1500-2000 szóból álló blogbejegyzések drámai módon felülmúlták a mindössze 1000 szóból álló vagy annál rövidebb bejegyzéseket. Várhatóan 2021-ben folytatódni fog ez a "harc" és mivel egyre több webhely követni fogja ezt a tendenciát, a blogok szövegeinek hossza nőni fog és talán el fogja érni a 2500-3000 szó hosszúságot is, hogy jobb besorolást kapjanak.

A megfelelő minőségű és mennyiségű szöveges tartalom mellett ügyelni kell, hogy azokat rendszeresen frissítsük és bővítsük újabb tartalmakkal, ne ismétlődjenek (duplikálódjanak) a saját oldalunkon belül (pl. webshopok esetén ugyanazon termék szín, méret, csomagolás, stb. változatai esetén ha az URL különbözik, de a termékleírás ugyanaz), illetve ne mástól átvett, vagy többségében hasonló tartalom legyen.

Továbbra is fontos szerepet kapnak a meta adatok, a képek ALT szövegei, illetve a betöltési sebesség miatt azok optimalizált fájl méretei.

Hangsúlyosabbá válnak a strukturált adatok is, melyek a bővített keresési találatok során lehetnek fontosak és hasznosak - főként webshopok esetén.


Összességében elmondható tehát, hogy mielőtt kialakítanád a 2021-es SEO stratégiád, lépj bele a felhasználóid cipőjébe és tedd fel magadnak az alábbi 3 kérdést:

  1. Valóban értékes-e a tartalom, amit kínálsz?
  2. Mennyire megbízható a márkád?
  3. Könnyen használható-e (főleg mobilon) a weboldalad?

Ha bizonytalan vagy a válaszokban, weboldalad vagy webáruházad SEO-jában, vedd fel velünk a kapcsolatot és kérj ingyenes konzultációt vagy konkrét ajánlatot.