7 előny, amit biztosan elbuksz, ha nincs közösségi média stratégiád

2021.05.29

A mai felgyorsult, a COVID-19 vírus miatt pedig még inkább az online térbe terelődött információs világban már nem egy választható lehetőség a cégek számára megjelenni a közösségi oldalakon, hanem szinte kötelező. Aki ezt még mindig kihagyja, számos előnytől esik el. Ezeket a veszteségeket próbáltuk most számbavenni.

Bár úgy tűnhet, hogy sokak számára meglehetősen könnyű feladat a közösség oldalakon rendszeresen megjelenni, érdekes, humoros, vagy információs értékkel bíró témákat posztolni, ám ez korántsem olyan egyszerű, mint ahogy az kívülről látszik. Egy jól felépített közösségi média megjelenéshez mélyreható piackutatásra, jól megfogalmazott közösségi média stratégiára, valamint időre és kitartásra van szükség.

Egyes kutatások szerint a fejlett országokban a marketing szakemberek 97%-a és az értékesítők 78%-a használja a közösségi médiát. Riasztó azonban azoknak a vállalkozásoknak az aránya, akik még csak nem is fontolgatják a közösségi média megjelenésüket. A kisvállalkozások csaknem fele nem használja a közösségi médiát üzleti céljai megvalósításához! Még aggasztóbb, hogy 25%-uk nem is tervezi a közösségi média használatát a közeljövőben.

Azok a vállalkozások, melyek nem használják a közösségi média marketing erejét, óriási lehetőségektől esnek el!

Íme 7 előny, amit biztosan elbukik az a vállalkozás, amelyik nem használja a közösségi médiát:

1. Márkaismertség

A közösségi hálózatok ma már minden marketing stratégia jelentős részét képezik. A márkák a közösségi médián keresztül olyan csatornákon mesélik el történeteiket, amelyek elősegítik imázsuk fejlesztését.

A márkánkkal kapcsolatos információk megosztása segít az online érdeklődőknek megismerni a cégünket, arculatunkat, hitvallásunkat, szaktudásunkat, referenciáinkat, szolgáltatásainkat vagy termékeinket. Ez népszerűvé teszi a márkánkat, és a közösségi média felhasználók számára is könnyen felismerhetővé válunk.

Ha kellőképp megerősítjük (én)márkánkat, segítségével kiemelkedhetünk a tömegből, felhívhatjuk magunkra azok figyelmét, akiknek épp az általunk kínált szolgáltatásra vagy termékre van szükségük.

Márkaépítésünk során két dologra feltétlen törekedjünk: a hitelességre és a következetességre!

2. Weboldal forgalom

Bár számtalan módszer létezik, mégis elmondható, hogy meglehetősen nehéz és költséges feladat folyamatos látogatottságot biztosítani egy-egy weboldal vagy webshop számára - pláne közösségi média megjelenés nélkül.

Ezért a közösségi média bejegyzéseink optimalizálása, a megfelelő hivatkozások és CTA-k különösen fontosak ha rendszeresen szeretnénk olvasókat csábítani weboldalunkra a közösségi oldalakról.

3. Költséghatékonyság

Valljuk be, a legtöbb cég számára a legfőbb gazdasági cél, hogy a lehető legmagasabb bevételt realizálja a legkevesebb erőforrás felhasználásával. Valószínű, hogy egyetlen vállalkozás sem szeretne extra költségeket áldozni olyan dologra, amit kevesebbért is megkaphat. A közösségi média marketing üzleti előnyei közül a költséghatékonyság az egyik legfontosabb előny.

A nagyobb befektetéseket igénylő hagyományos marketing módszerekkel ellentétben, a közösségi média szinte ingyenes! Az egyetlen követelmény az internethez való hozzáférés és egy kommunikációs eszköz (legyen az mobil, tablet, PC vagy laptop), máris terjeszthetjük vállalkozásunkhoz kapcsolódó híreinket a közösségi média csatornáin. 

4. Online közösség

A releváns közösségi média csatornákon való jelenlét megkönnyíti célcsoportunk, vagyis azoknak a felhasználóknak a megtalálását, akik hasonló szolgáltatásokat vagy termékeket keresnek, mint amit mi kínálunk.

A hasonló érdeklődési kör, a közös cél, az "ugyanoda tartozás" érzése növeli a bizalmat és vonzza a leendő ügyfeleket, akikből lojális, állandó ügyfelek / vásárlók válhatnak.

Ha valaki nincs jelen a közösségi médiában, elveszíti annak a lehetőségét, hogy teremtsen márkája vagy vállalkozása számára egy valós személyekből álló "virtuális közösséget".

Ha vállalkozásunk köré felépítünk egy közösséget, melyben a tagok megoszthatják kérdéseiket, javaslataikat és tapasztalataikat, akkor lehetővé válik, hogy vállalkozóként vagy marketingszakemberként közvetlenül kommunikáljunk az ügyfeleinkkel.

5. Értékesítési bevétel

Azok a felhasználók, akik korábban soha sem hallottak a vállalkozásunkról, de a közösségi megjelenéseink hatására már mindent tudnak rólunk és az általunk kínált szolgáltatásokról vagy termékekről, jó eséllyel az ügyfeleink / vásárlóink lehetnek. A jó online jelenlét közvetlen hatással lehet az értékesítésre.

Bármi legyen is egy vállalkozás jellege, fő célja biztosan az, hogy több eladást, nagyobb forgalmat és a lehető legtöbb nyereséget generálja. Ha valaki nem használja ki a közösségi média marketing erejét az üzleti céljai teljesüléséhez, akkor kevesebb esélye van az eladásai, így a bevétele és nyeresége növelésére.

6. Szakértői státusz

Amint egyre több olyan informatív tartalmat teszünk közzé a közösségi médiában, ami kiváltja leendő vagy meglévő ügyfeleink érdeklődését, egyre jobban növelhetjük vállalkozásunk és (én)márkánk hitelességét, azaz megbízható és értékes információforrásként, követendő fiókként tekinthetnek közösségi média csatornáinkra.

A közösségi médiában a felhasználók csak azokat a bejegyzéseket osztják meg az ismerőseik között, melyek megalapozott és hiteles forrásból származnak, illetve valamilyen hozzáadott értékkel bírnak. (Természetesen vannak olyan források is, melyek csak hitelesnek tűnnek, de az általuk közvetített tartalom vagy annak részei távol állnak a valóságtól.)

Ha következetesen hiteles tartalmat publikálunk, az emberek rövid idő alatt elkezdhetik követni közösségi média fiókjainkat és rendszersen látogathatják weboldalunkat a rajta található információkért. Például ha rendszeresen érdekes és informatív üzleti tartalmakat készítünk és teszünk közzé, hiteles információforrásnak számíthatunk olyan közösségi média platformokon, mint pl. a Facebook vagy a LinkedIn.

7. Vírusmarketing

Számos felmérés igazolja, hogy a legtöbb vásárló, mielőtt megveszi a kiválasztott terméket, utána néz a közösségi média felületein, hogy más, korábbi vásárlók milyen tapasztalattal és véleménnyel rendelkeznek az adott termékről, vagy az azt kínáló vállalkozásról.

Amikor egy felhasználó teljes mértékben elégedett egy termékkel vagy üzleti szolgáltatással, azt másoknak is szívesen ajánlja. A negatív tapasztalatok pedig még inkább arra késztetik a felhasználókat, hogy megosszák tapasztalataikat, és figyelmeztessék a leendő ügyfeleket, ami igencsak rossz hatással van a márkaimázsra.

Ennek eredményeként azok az ügyfelek, akik elégedettek a vállalkozásunkkal, termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal kapcsolatban tapasztaltakkal, és ezt megosztják a közösségi médiában, szájról szájra reklámozzák cégünket, azaz vírusként terjesztik az információt. (Ezt hívják vírusmarketingnek.)


Ha Te is használod a közösségi médiát vállalkozásod üzleti sikereihez, kérjük oszd meg velünk tapasztalataid az alábbi hozzászólás rovatban, ha viszont még csak tervezed és segítségedre lehetünk, vedd fel velünk a kapcsolatot és kérd ingyenes konzultációnkat.