Amit a keresőbarát szövegírásról tudnod kell

2023.02.27

Nem kérdés, hogy a keresőbarát szövegírás az online tartalomgyártás egyik legfontosabb eleme, hiszen segítségével biztosíthatjuk, hogy célközönségünk rátaláljon a tartalmainkra a keresőkben. De mire érdemes figyelni a keresőbarát szövegírás során? Hogyan optimalizáljuk marketing szövegeinket? Alábbi bejegyzésünkben eláruljuk.

Korábban már írtunk róla, hogy mitől is lesz értékes egy szöveg, és cikkünkben ejtettünk pár gondolatot a SEO szövegírás fontosságáról is, most viszont mélyebben bemutatjuk a keresőbarát szövegírás témakörét.

Leegyszerűsítve azt gondolhatnánk, hogy a keresőbarát, vagy ahogy sokan használják: a SEO alapú szövegírás olyan tartalmak létrehozása, amelyek tartalmazzák azokat a főbb kulcsszavakat és kifejezéseket, amelyekre feltételezetten a célközönségünk rákeres a keresőmotorokban. A keresőbarát szövegírás azonban nemcsak a kulcsszavak megfelelő arányú szerepeltetéséről szól, hanem a tartalom szerkezetéről és stílusáról is. Az ilyen jellegű tartalmaknak kellően informálisnak és könnyen olvashatónak kell lenniük, hogy a látogatók könnyedén fogyaszthassák őket.

A jó keresőbarát szövegírásnak számos kritériumnak kell megfelelnie ahhoz, hogy hatékonyan szolgálja a célját: a látogatók megtalálását és elkötelezését, és a keresőmotorok figyelmének felkeltését.  

A keresőmotorok is folyamatosan fejlődnek, és így a keresési algoritmusok is egyre okosabbak és tudatosabbak lettek. Ennek eredményeként az optimalizálás szabályai is folyamatosan változnak. Ma már nem csak a kulcsszó sűrűségére kell figyelmet fordítanunk, hanem arra is, hogy a tartalmunk megfelel-e a felhasználók szándékainak.

Az emberek keresőmotorokban való keresései általában bizonyos szándékokra épülnek. Például, ha valaki rákeres a "kávéfőző vásárlás" kulcsszóra, akkor az valószínűleg azt jelenti, hogy információt szeretne találni a kávéfőzőkről és esetleg összehasonlítani azokat. Egy ilyen keresési szándékot figyelembe véve kell összeállítani a tartalmat, és olyan információkat kell megosztani, amelyek segítenek a felhasználónak a vásárlási döntés meghozatalában.

Íme néhány kulcsfontosságú tényező, amelyeket érdemes figyelembe venni a jó keresőbarát szövegírás során:

  1. Tartalom: A szövegnek informatívnak, relevánsnak és érdekesnek kell lennie, hogy az olvasók megtalálják, és elköteleződjenek a tartalmunkkal. Az olvasóknak hasznos információkat kell nyújtani, amelyek választ adnak a felmerült kérdésekre vagy problémákra, és segítik őket a problémák megoldásában. Ráadásul a keresőmotorok azért rangsorolnak előkelő helyen egy oldalt, mert azt feltételezik, hogy a tartalom releváns és értékes az olvasók számára.

  2. Kulcsszavak: A kulcsszavakat okosan kell használni, mert ha túlzásba viszed, az negatív hatással lehet az olvasói élményre. Használd a kulcsszavakat a címekben, alcímekben, a bekezdések elején és végén, és az oldal URL-jében. Ám ügyelj arra, hogy természetesen, értelmesen építsd be a kulcsszavakat a szövegbe, és ne ess túlzásba. Az értelmes, természetes mondatok és címek kiválasztása kulcsszavak használata nélkül is segíthet a tartalom SEO-baráttá tételében.

  3. Struktúra: A tartalomnak logikus és áttekinthető struktúrával kell rendelkeznie, amely könnyen követhetővé teszi az információkat, és segít az olvasóknak az írás gyors áttekintésében. A keresőbarát szövegnek tartalmaznia kell címsorokat, alcímeket, bekezdéseket, felsorolásokat és táblázatokat, amelyek elősegítik a tartalom átláthatóságát. Ne feledd, hogy az olvasók csak akkor maradnak az oldalon, ha könnyen fogyasztható a mondanivalód.

  4. Olvashatóság: A tartalomnak könnyen olvashatónak kell lennie. Ez azt jelenti, hogy az írásnak világosnak, érthetőnek, rövidnek és tömörnek kell lennie. Az állandó mondatok, hosszú bekezdések és nehéz szóhasználat megnehezíthetik az olvasók számára a tartalom fogyasztását.

  5. Linkek: A szövegben el kell helyezni linkeket, amelyek más webhelyekre vagy az oldal belső tartalmára mutatnak. Ezek a linkek segíthetnek az olvasóknak a további információk megtalálásában, és növelhetik az oldal értékét a keresőmotorok számára.

  6. Címkézés: Az oldal címének és meta-leírásának pontosan le kell írnia az oldal tartalmát, és releváns kulcsszavakat kell tartalmaznia. 

Összefoglalva, a keresőbarát szövegírás kulcsfontosságú a sikeres online tartalomgyártásban. Az ilyen típusú tartalmaknak megfelelően kell strukturáltaknak, relevánsaknak, és könnyen olvashatónak lenniük, és figyelembe kell venni a tartalom hosszát, a linkeket, és az oldalak megfelelő címkézését is.


Ha nem vagy biztos benne, hogy rendszeresen tudsz megfelelő, egyedi és érdekes szöveges tartalmat írni a weboldaladhoz vagy egyéb kommunikációs csatornáidhoz, ne habozz, keress meg minket, szívesen írunk Neked is. 

#szövegírás | #seo szövegírás | #seo alapú szövegírás | #marketing szövegírás | #blog szövegírás | #keresőbarát szövegírás

Kapcsolódó bejegyzések:

Miben lehet segítségedre egy digitális marketing ügynökség? (2022.02.11.)

A kulcsszókutatás ABC-je – 2. rész (2022.06.06.)

A kulcsszó kutatás ABC-je - 1. rész (2022.01.29.)

A 10 legnépszerűbb ingyenes kulcsszó kutató eszköz (2021.01.04.)