A kulcsszókutatás ABC-je – 2. rész

2022.06.06

A kulcsszókutatásról szóló cikksorozatunk első részében áttekintettük, hogy milyen típusú keresési kulcsszavak léteznek és azok miként működnek, most pedig nézzük meg, hogyan találhatunk rá célközönségünk kedvenc keresőkifejezéseire és mi a teendőnk, ha megtaláltuk azokat.

Ha már ismerjük a kulcsszavak típusait, a következő kérdés természetesen az, hogy melyek a legjobb kulcsszavaink és hol találjuk meg ezeket a kulcsszavakat, vagyis hogyan tudhatjuk meg, hogy a célközönségünk mit ír be a Google keresőbe.

A legjobb kulcsszavak a SEO-hoz

A megfelelő kulcsszavak meghatározása sokkal nehezebb feladat, mint amilyennek az elsőre látszik. Sok szervezet, még a meglehetősen nagyobb cégek is, gyakran elkövetik azt a hibát, hogy "érzés szerint" választanak kulcsszavakat, ahelyett, hogy szisztematikusan szűkítenék a találati mezőt több száz, több ezer vagy tízezer lehetséges kulcsszó közül.

A professzionális keresőoptimalizáló szakemberek számos tényezőt értékelnek annak érdekében, hogy meghatározzák a kampányokhoz ideális kulcsszavakat. A legfontosabbak, amelyeket érdemes megnézni:

  • a relevanciát - Minél relevánsabb a kulcsszó a termékünk vagy szolgáltatásunk szempontjából, annál jobb átkattintásokat érhet el - és ami még fontosabb, annál több konverziót hozhat.
  • a keresési gyakoriságot - Fontos megvizsgálni, hogy a keresések milyen gyakorisággal használnak egy bizonyos kulcsszót. Az sem jó, ha túl ritka egy kifejezés használata, de az sem a legjobb, ha szupernépszerű kifejezést választunk.
  • a tranzakciós (vásárlás iránti) elszántságot - A magas vásárlási szándékkal rendelkező kulcsszavak a legjobbak és a legfontosabbak a SEO kulcsszóstratégiában.
  • a versenyképességet - Vannak olyan nagy volumenű kulcsszavak, melyekkel megcélozni a Google organikus eredményeinek első vagy második oldalát szinte lehetetlen szerény SEO költségvetéssel.
  • a jelenlegi rangsort - Vizsgáld meg, hogy jelenleg a webes tartalmaid milyen helyen szerepelnek a vonzó kulcsszavak tekintetében, majd építs erre a kiinduló pontra.
  • a könnyen elérhető gyümölcsöket - Vegyük számításba azokat a hosszú farkú kulcsszavakat, amelyek nem versenyképesek, de jó esélyt jelentenek nemcsak a magas helyezésekre, hanem a kiváló konverziós arányokra is.

Mi a jelentőségük a jó kulcsszavaknak?

Azért fontos, hogy megtaláljuk a legjobb kulcsszavakat, mert ezek tájékoztatják a keresőmotorokat webhelyünk egyes oldalainak tartalmáról, illetve a "kulcsszó" kifejezés természetesen azokra a szavakra és kifejezésekre is utal, amelyeket az emberek beírnak a keresőbe, hogy megtalálják a keresett információt.

A kulcsszókutatás célja tehát az, hogy megtaláljuk azokat a kulcsszavainkat, amelyeket felhasználva olyan minőségi tartalmakat tudunk előállítani, amelyekkel észszerűen szállhatunk versenybe az aktuális rangsorban, amelyeket a keresőmotorok felismernek és indexálnak, az emberek pedig szívesen olvasnak és megosztanak, azaz organikus forgalmat vonzanak.

5 tipp a megfelelő keresési kulcsszavak kiválasztásához

  1. Gondolkodj a vásárlóid fejével. Határozd meg a célközönséged és képzeld magad a helyükbe amikor létrehozod a kulcsszólistáid.
  2. Tanulmányozd a versenytársaid. Nézd meg a weboldalaik forrásában - mögöttes HTML kód - az általuk használt meta adatokat.
  3. Értsd meg a kulcsszavak típusait. Erről írtunk az 1. részben.
  4. Használj kulcsszókutatási eszközöket.
  5. Mérd, elemezd és használd fel az eredményeket.

Kulcsszókutató eszközök

A legtöbben találgatással kezdik a kulcsszólista összeállítását, hisz remélhetően megfelelően ismerik saját szakterületüket ahhoz, hogy összeállítsanak egy egyszerű listát számos olyan szóból és kifejezésből, amelyekről úgy gondolják, hogy olvasóik használhatják azokat. Ezt segíti az egyik legjobb és ingyenes eszköz, maga a Google kereső.

Kezd el beírni az egyik kulcsszavad a keresőbe, és nézd meg, melyek az automatikus kitöltési lehetőségek. (A Google felkínálja a leggyakrabban használt kifejezéseket.) Kísérletezz a különböző keresési kulcsszavaiddal, és kezdj el listát készíteni belőlük. Ha megvan a lista, keress rá újból minden kifejezésre, és görgess le az első keresési eredményoldal aljára, ahol megjelennek a kapcsolódó keresési kifejezések. Add hozzá ezeket a kulcsszavakat és kulcskifejezéseket is a listádhoz, majd válaszd ki közülük azokat, amelyek ésszerűek (relevánsak) a létrehozni kívánt tartalmaidhoz. Ezek lesznek a kulcsszavaid. Azok pedig, amelyek irrelevánsak a tartalmaidhoz képest, azokból tudod összeállítani a kizáró, vagy negatív kulcsszavaid listáját, melyeket a SEM stratégiádban tudsz majd alkalmazni.

Ha szeretnél időt spórolni, léteznek népszerű és ingyenes kulcsszókutató eszközök, melyek közül itt bemutatjuk az általunk ajánlott 10 legnépszerűbbet, melyek megkönnyíthetik és meggyorsíthatják kulcsszólistáid összeállítását.

Mi a teendő a kulcsszavakkal?

Ha megtaláltad a tartalmaidhoz legjobban illő kulcsszavakat, érdemes stratégiát készíteni azok alkalmazásához. A kulcsszóstratégia tartalmaz minden olyan döntést, amelyet a kulcsszókutatásod során szerzett tapasztalataid alapján hoztál. Ezek lehetnek pl. a megírni kívánt tartalom (témacsoportok) jegyzéke, a hozzájuk kapcsolódó legrelevánsabb és elsődleges kulcsszavak és kifejezések listája, az eredmények mérésére és elemzésére szolgáló eszközök megnevezése, a hirdetni és a hirdetésekből kizárni kívánt kulcsszavak tematikus felsorolása, hirdetési szövegek, stb.

Sok esetben készítünk kulcsszóstratégiát a kampány bevezető szakaszához és egy másikat a kampány további fázisaihoz. Ez elsősorban segíti a szervezeteket a keresőoptimalizálási költségvetésük tervezésében, másrészt lehetővé teszi a kapott eredményekre való reakciót, a tapasztalatok felhasználását és beépítését a SEO folyamatokba.

  • Szándékuk szerint milyen kulcsszavak léteznek?
  • Hol használhatjuk még a kulcsszavainkat?
  • Mit jelentenek a negatív vagy kizáró kulcsszavak?
  • Milyen kulcsszó egyezések léteznek és hol használjuk ezeket?
  • stb.

Számos kérdés van még a kulcsszókutatás témakörében, melyekre lépésről-lépésre a folytatásban keressük majd a válaszokat.

Ha szeretnéd megtalálni a célközönséged által használt legnépszerűbb kulcsszavakat, szeretnél azok felhasználásával olyan minőségi tartalmat építeni, amelyet az olvasóid hasznosnak találnak, akkor keress bennünket bizalommal, kérj ingyenes weboldal átvilágítást és konzultációt.

#kulcsszó kutatás | #kulcsszó kereső | #kulcsszó generátor | #kulcsszó tervező

Kapcsolódó bejegyzések:

A kulcsszókutatás ABC-je - 1. rész (2022.01.29.)

A 10 legnépszerűbb ingyenes kulcsszó kutató eszköz (2021.01.04.)

10 ok, amiért érdemes használni a Google Ads szolgáltatásait - 2. rész (2021.03.21.)

10 ok, amiért érdemes használni a Google Ads szolgáltatásait - 1. rész (2021.03.15.)