10 ok, amiért érdemes használni a Google Ads szolgáltatásait (2. rész)

2021.03.21

Tudtad, hogy az emberek több mint 80%-a a vásárlás előtt rákeres a kinézett termékre vagy szolgáltatásra a keresőben? A Google Ads számos előnyt kínál a hirdetők számára. Íme újabb öt, a fizetett Google hirdetések előnyei közül.

Előző cikkünkben már bemutattunk 5 okot, amiért érdemes használni a Google Ads szolgáltatásait, azonban ha vállalkozást vezetsz vagy márkát szeretnél építeni, akkor van még további öt előny, amit érdemes fontolóra venned a döntésednél.

6. Könnyen értelmezhető eredmények

Ha nem tudod, hogy mit csinálsz rosszul, azt sem tudod, mit lehetne javítani.

Szerencsére a Google Ads Áttekintés és Jelentések funkciói mindent egyértelművé és könnyen érthetővé tesznek. Kövesd nyomon az alapvető információkat, pl. a megjelenítéseket, kattintásokat, költségeket, a hirdetés által kiváltott interakciókat, stb.

Ha még részletesebb információkra van szükséged összekapcsolhatod Google Ads és Google Analytics fiókod, mely lehetővé teszi, hogy pontosan lásd, hogyan viselkednek a látogatók a webhelyeden, miután rákattintottak a hirdetésedre.

7. Gyorsabb eredmények, mint SEO-val

A keresőoptimalizálása továbbra is az egyik legfontosabb látogatottságnövelő online marketing tevékenység, azonban hosszú hónapokba vagy akár évekbe is telhet, mire megjelenhet az oldalad az áhított első helyek egyikén egy általános keresési kulcsszó vagy kifejezés esetén. Sőt, valljuk be, néhány vállalkozás számára soha sem fog bekövetkezni ez a várt pillanat.

Ha belevágsz a Google hirdetésekbe, akkor hatványozottan megnöveled annak az esélyét, hogy az összes organikus találatot átugorva, a kereső eredményoldalának tetején jelenik meg a hirdetésed. Ha a Google Ads szolgáltatásait választod, nincs szükséged végtelen számú viszontlinkre, nem kell céloldalad kulcsszavakkal "szétoptimalizálnod", blogot vezetned vagy rendszeresen friss híreket írnod. Indíts kereső hirdetéseket, és növeld annak esélyét, hogy az emberek először a te megoldásodra találjanak.

8. Márkaismertség növelésére is alkalmas

Amikor az emberek a "Google Ads" kifejezést hallják, akkor leginkább forgalomnövelésre gondolnak, a kereső első oldalain való megjelenés lehetőségére a kattintásonkénti fizetéses keresőhirdetések révén. Azonban a Google hirdetései sokoldalúbbak ennél. Nagyszerű eszköz lehet a márkaismertség növelésére is - amit a legeredményesebb marketing ügynökségek kiemelten kezelnek.

A márkanév, a hírnév, a teljesítmény, az érték, stb. megerősítése minden vállalkozás számára elengedhetetlen a látogatók iránti bizalom kiépítéséhez, hogy mindig szem előtt legyenek, és felhívják magukra azok figyelmét, akiknek szükségük lehet rájuk.

A több mint 2 millió webhelyet tartalmazó Google Ads Display hálózaton keresztül lehetőséged van akkor is megjelenni, amikor potenciális ügyfeleid épp nem a termékeidre vagy szolgáltatásaidra keresnek. A Display hálózat lehetővé teszi a különböző vizuális hirdetések használatát, amivel az internetes előzmények alapján elérheted azokat az embereket, akiket valószínűleg érdekelhetnek a termékeid és szolgáltatásaid.

9. Maximalizálható konverzió

Ha az ajánlattételnél azt szeretnéd, a Google Ads automatikusan úgy állítja be az ajánlatokat, hogy a lehető legtöbb konverziót érhesd el a hirdetéseiddel. Ehhez akár megcélzott műveletenkénti költséget (cél CPA-értéket) is be tudsz állítani, azonban az egyes konverziók költsége akár több vagy kevesebb is lehet, mint a célérték.

Azt, hogy mely hirdetéseid láthatják a potenciális ügyfeleid, várhatóan milyen költségek mellett tudsz hirdetni, mekkora a rangja a hirdetésednek, azt a Google az alapján dönti el, hogy a hirdetésedre történő kattintás után milyen élmény várja a felhasználókat, vagyis a kattintás utáni céloldal teljesítményének tapasztalatait veszi alapul.

Az is elképzelhető, hogy hirdetéseid ritkábban (vagy egyáltalán nem) jelennek meg, ha rossz teljesítményű webhelyet kínálsz a hirdetéseidben.

Ez egyrészt kellemetlen, mert minden igyekezeted ellenére sem tudsz jó eredményeket elérni csupán a hirdetéseid optimalizálásával, másrészt viszont előnyös is, hisz a rosszul konvertáló és eredménytelen weboldalak ugyanolyan gyorsan elemésztenék a hirdetésre szánt költségkeretet, mint az eredményesek.

A maximális konverzió eléréséhez tehát nem elég stratégiai célként beállítanod azt, szükséged van egy meggyőző, kattintás utáni céloldalra is. Amikor ilyen céloldalt tervezel, akkor különösen ügyelj az alábbi két szempontra:

  • Weboldalad tartalma egyezzen meg hirdetéseid üzenetével és ígéretével;
  • Kialakítása legyen az ügyfélélményre tervezett, ergonomikus és egyértelmű.

10. Földrajzilag célozható

A Google Ads hirdetéseihez megadhatsz bizonyos helyeket, melyek segítenek olyan felhasználókat megcélozni, akik egy adott földrajzi helyen (pl. az üzleted környékén) élnek vagy rendszeresen arra járnak, illetve érdeklődnek az adott földrajzi hely iránt. Kiválaszthatsz például teljes országokat, egy országon belüli adott területeket (pl. városokat vagy régiókat), de akár egy hely körüli sugarat is megadhatsz. Kiválaszthatod a Google Cégem-helyeket is, vagy akár azt is megteheted, hogy más helylehetőségek segítségével korlátozod a célzott helytípusokat és kizársz számodra irreleváns helyeket, ahol nem szeretnéd megjeleníteni a hirdetéseket.

A földrajzi célzással összpontosíthatod a hirdetési tevékenységeid, így megfelelő ügyfeleket találhatsz vállalkozásod számára, és remélhetőleg nagyobb nyereségre tehetsz szert.

A 100%-os pontosság nem minden esetben garantált, de pl. egy étterem, autószerviz, ruházati áruház vagy fogorvosi rendelő esetében nincs értelme olyanoknak hirdetni, akik nem tudják igénybe venni a szolgáltatásod.

A földrajzi célzással lehetőséged van megcélozni hirdetéseid azoknak az embereknek, akik a megfelelő helyen vannak a megfelelő időben.

Miért érdemes használni a Google Ads szolgáltatást?

Reméljük, hogy ha eddig azt kérdezted, "Miért érdemes használni a Google Ads szolgáltatást?" most, a fenti indokok után már azt kérdezed: "Miért ne?"

Ügynökségünk többféle méretű és tevékenységű vállalkozás számára, eltérő költségvetéssel és különböző hirdetési célokkal dolgozik, különböző célközönségeket igyekezve elérni a Google Ads rendszerében megjelenített hirdetésekkel.

Bízd ránk Te is online hirdetési kampányaid tervezését, beállításait és lebonyolítását, és kezdjük el az organikus keresési eredményeket megelőzni Google Ads hirdetésekkel, szerezzünk kattintásokat és konverziókat webhelyedre.

Kérj ajánlatot vagy ingyenes konzultációt most.