10 ok, amiért érdemes használni a Google Ads szolgáltatásait (1. rész)

2021.03.15

Ha ki akarod használni a Google-on naponta végrehajtott keresések csillagászati ​​számát, és elnyerni a keresők figyelmét, akkor nincs más dolgod, mint regisztrálni egy Google Ads fiókot.

Mi az a Google Ads?

Ahogy maga a Google fogalmazza meg:

Rengeteg felhasználó a Google rendszerében keres, amikor el szeretné dönteni, hogy mit csináljon, hova menjen vagy mit vásároljon. A hirdetések akár abban a pillanatban is megjelenhetnek a Google oldalain, amikor valaki az Ön által kínált termékre vagy szolgáltatásra keres. Egy jól időzített hirdetés értékes ügyféllé teheti a felhasználót - akár asztali gépet használ az illető, akár mobilt.

Hirdetését az emberek pont akkor fogják látni, amikor olyan termékekre vagy szolgáltatásokra keresnek rá, amilyeneket a cége is kínál. Fizetnie pedig csak akkor kell, ha a weboldal felkereséséhez vagy a vállalkozás felhívásához rákattintanak a hirdetésre, megnézik a videóját.

De olyan sok hirdetési felület, eszköz és módszer létezik. Nehéz meghatározni, hogy melyik illik igazán a vállalkozásunkhoz és megjósolni, hogy mi hozza a legjobb eredményt.

Az értékesítők és a hirdetési szakemberek mindig újabb és újabb megoldásokat javasolnak, de ritkán magyarázzák el, hogy miért. Most teszünk egy próbát és bemutatjuk a Google Ads 10 előnyét, amiért érdemes ezt a hirdetési formát választani:

10 Google Ads előny

Szeretnéd tudni, hogy "Miért érdemes használni a Google Ads szolgáltatásait?" Rengeteg előnye van, íme néhány:

1. A Google óriási elérése

Ma, amikor az emberek keresni szeretnének valamit az interneten, az első állomásuk általában a Google:

  • Szeretnéd tudni, hogy van-e megoldás a fogfájásodra? = Google
  • Szeretnél húsvéti virágdíszt házhoz rendelni? = Google
  • Szeretnél biztosítást kötni az autódra? = Google

Aki valaha is használta az internetet, az nagy valószínűséggel "guglizott" már választ valamire, így a Google már nem csak egy cég vagy márkanév. A Google a világ legnépszerűbb keresőrendszere, melyen kb. 5 milliárd keresési kérést indítanak el naponta.

Ezek között biztosan vannak olyan emberek, akik problémáikra a vállalkozásod által kínált megoldásokat keresik. Ha segítesz nekik megtalálni a választ, - még akkor is, ha ezt egy hirdetéssel mutatod meg nekik, - akkor nagyobb eséllyel választanak téged, mint a versenytársaid.

2. Olyan képességek, amelyek számos célzást tesznek lehetővé

A Google segítségével a vállalkozások a vásárlás minden szakaszában képesek megszólítani a vásárlóikat.

Pl. egy általános kulcsszóra való keresési kifejezés esetében, mint a "fogszabályozás",

  • a keresési folyamat legkorábbi szakaszában, a találati oldal tetején (vagy az alján) megmutatja a szöveges kereső hirdetésed a potenciális ügyfeleid számára, és ezzel lehetővé teszi, hogy a hirdetésedre történő kattintással forgalmat terelj a céloldaladra.
  • Ha az így megszerzett felhasználók nem hajtanak végre konverziót (pl. vásárlást, regisztrációt, fájl letöltést, stb.) a weboldaladon, lehetőséged van remarketing eszközöket használva újra megszólítani és visszahívni őket.

Az ügyfélkör bővítésének másik hatékony technikája a long tail (hosszú farok) kulcsszavakra történő hirdetés, mint pl.: "fájdalommentes felnőtt fogszabályozás". Ezekre a kereső kifejezésekre általában olcsóbb hirdetni, és érdemes megragadni azok figyelmét, akik pontosan azt keresik, amit kínálsz.

Leggyakrabban azoknak van a legerősebb vásárlási szándékuk, akik hosszú, konkrét kifejezést tartalmazó, meghatározott kulcsszavakra keresnek, és ez a szándék az, ami olyan értékessé teszi azokat az embereket, akiket a hirdetéseken keresztül elérhetsz.

3. Szándék

A legnagyobb különbség az emberek között, akiket a Google Ads segítségével érhetsz el, és azok között, akiket más hirdetési formákkal, az a szándék.

Pl. a közösségi médiában az emberek nem akarják, hogy reklámokkal ostromolják őket, nem a mindennapi problémáikra keresnek megoldás, és ha olyan valakinek hirdetsz, aki azt nem akarja, akkor hirdetésed nagy eséllyel az ellenkező eredményt váltja ki.

A Google keresési hálózatán azonban olyan embereknek hirdethetsz, akik akarják, hogy hirdessenek nekik, akik valami konkrét dolgot keresnek, pl. fájdalommentes gyermekfogászat budapest:

Amikor pedig hirdetésed megjelenik a találati lista elején, az segít megtalálni a választ, ahelyett, hogy megzavarná az online böngészés élményét.

A Google Ads hirdetések segítenek valakinek, aki megtette az első lépést annak érdekében, hogy megoldást találjon a keresésére. Az Ads használatával engedd meg, hogy a potenciális ügyfeleid hozzád forduljanak, majd segíts nekik válaszokat találni, miközben úgy pozícionálod magad és vállalkozásod, hogy rád találjanak, amikor készen állnak fizetni a termékeidért vagy szolgáltatásaidért.

4. Automatizált hirdetési kampányok

Korábban a médiatulajdonosok, azaz a kiadók és a hirdetők között hosszadalmas és bürokratikus megállapodások, technikai és pénzügyi egyeztetések útján lehetett hirdetést eljuttatni a médiumok felhasználói számára. Ezeknek a kampányoknak a futtatása a szakértelmen túl, időt és erőforrásokat igényel, amelyeket másutt hatékonyabban lehetne felhasználni.

A Gogle Ads lehetővé teszi, hogy a hirdetési felületeken mesterséges intelligenciát használó szoftveres algoritmusok bonyolítsák a hirdetések megjelenéseit, ami segítségével egy megfelelően képzett alkalmazott is könnyűszerrel eljuttathatja üzeneteid a célcsoportod számára.

Némi oktatással képesek lehetnek kampányokat indítani és futtatni, a megfelelő célcsoportba tartozó embereket, a megfelelő áron elérni, és mindezt akár percek alatt elvégezni. Nincs személyes üzleti kapcsolat, egyezkedés, több oldalas szerződések és időhúzás, a Google Ads automatizált hirdetési kampányokat tesz lehetővé.

5. Kiszámítható költségek

Egy kattintás elnyerése néhány vállalkozás számára több száz, vagy akár több ezer forintba is kerülhet, de a legtöbb kulcsszóra hirdetni nem kerül ennyibe. Illetve ha igen, a Google Ads előnye, hogy korlátokat szabhatunk a napi költségeinknek, a maximális kattintási vagy ajánlati áraknak. Így biztos lehetsz benne, hogy ha a piacodon lenne is igény a nagyobb kattintási számra, soha sem fogsz többet költeni, mint amennyit szeretnél.

Lehetőséged van arra is, hogy eldöntsd, mennyit szeretnél költeni havonta, és a teljesítmény grafikon alapján, akár napról napra módosíthatod a költségkeretet. Pl. ha egy hirdetés rendkívül jól teljesít, az eredmények további növelése érdekében növelheted a rá fordított hirdetési kiadásokat, és természetesen fordítva is működhet, a kevésbé eredményes hirdetéseken csökkenthetőek a költségek vagy akár szüneteltethetőek is.


Írásunk hamarosan folytatódik, de addig is ha rendelkezel Google Ads fiókkal és hozzá tartozó hirdetésekkel, és úgy gondolod, hogy eredményeid növelése érdekében a segítségedre lehetünk hirdetéseid áttekintésében és optimalizálásában, esetleg online hirdetési kampányaid tervezését, beállításait és lebonyolítását profi PPC specialistára bíznád, akkor válassz minket és kérj ajánlatot vagy ingyenes konzultációt.