5 érv az influenszer marketing mellett

2022.05.13

Az influenszer kifejezés véleményvezért jelent, egy olyan befolyásos, nagy presztízzsel bíró személyt vagy céget, aki/ami egy közösség, egy csoport szemléletét, magatartását és véleményét formálja, információkat interpretál számukra. A PR és a marketing szakmában az influenszerek bevonásával olyan célcsoportok is elérhetőek, akiket közvetlenül elérni drága vagy túlságosan időigényes lenne. De milyen konkrét előnyei vannak az influenszer marketingnek? Miben segíthet egy véleményvezér? Összegyűjtöttük 5 lépésben. 

influenszer marketing véleményvezér
influenszer marketing véleményvezér

Amikor elindulunk egy kidolgozott online marketing stratégiával és aktívan jelen vagyunk a közösségi média felületein, sokszor várjuk, hogy rögtön történjen valamilyen mérhető hatás. Ha pedig nem történik "semmi", akkor csalódottak leszünk, sőt akár gyorsan el is mehet a kedvünk az egésztől.

Minden vállalkozónak meg kell értenie, hogy a közösségi média valójában egy kommunikációs platform a sok közül, ami önmagában nem jelent hathatós, világmegváltó előnyt. Nem csak jelen kell lenni a közösségi felületeken és néha-néha tartalmat gyártani, hanem meg kell találni a célközönségünket, megérteni, hogy mire van szükségük és mire vágynak, rendszeresen kommunikálni kell velük -, ráadásul a saját hangjukon -, nem utolsó sorban pedig ezt következetesen és türelmesen kell tenni.

Lássuk, egy influenszer hogyan tud ebben a segítségünkre lenni:

1. Hitelesség: Ez a legfontosabb, hisz elengedhetetlen, hogy az "arc és aki mögötte van", természetes meggyőző erővel, vagyis hitelesen képviseljen bennünket. Ha influenszer marketingben, és egy hiteles véleményvezér megbízásán gondolkozol, segítségedre lehetünk a kampányodhoz megfelelő influenszer kiválasztásában. Akkor lesz hatékony a reklám, ha az influenszer a szolgáltatásoddal vagy termékeddel teljes mértékben azonosulni tud, ha az együttműködés nélkül is örömmel használná a terméked vagy a szolgáltatásod. Ha ezt a használatot pedig olyan kontextusba helyezi, ahol jól felismerhetően látszik a terméked vagy szolgáltatásod, akkor a követői nagy eséllyel fogják másolni a példáját és megvásárolhatják a terméked vagy szolgáltatásod. A közvetlen, személyes ajánlásnál nincs jobb reklám, így egy hiteles influenszerrel való együttműködés egy igazán értékteremtő és kifizetődő kooperáció lehet, amit hosszútávon tudsz kamatoztatni.

2. Ajánlás: A saját tartalmak következetes posztolása mellett, milyen jó ha mások is megemlítenek és ajánlanak minket!? Milyen jó, ha a termékünk vagy a szolgáltatásunk nemcsak mi szerintünk teremt értéket, hanem más is örömmel vallja ezt!? Ezért is javasoljuk minden Ügyfelünknek, hogy kérjenek referenciákat, és mutassák meg leendő vevőiknek, hogy korábbi vásárlóiknak mi a véleményük. Egy közismert személy, vagy egy több ezres követőtáborral rendelkező hiteles véleményvezér oldaláról érkező pozitív ajánlás csak jót tehet a márkánkkal.

3. A mikroinfluenszerek maximális előnye: Fontos kiemelnünk, hogy a követőszám önmagában nem elég. Itt is beigazolódik az az értékes marketing gondolat, hogy ha mindenkire célzol, valójában senkire sem célzol. Így kezdő vagy növekvő stádiumban lévő vállalkozóknak, de akár már egy jól működő cég vezetőjének sem ajánljuk a legtöbb esetben a csúcs influenszerekkel való együttműködést, hiszen az áraik borsosak, az eredmény pedig a legtöbb esetben nem az, amire számítunk. Ezért ügynökségünk kifejezetten a mikroinfluenszer szegmenst képviseli, hisz olyan influenszerre van szükséged, aki a Te célcsoportodhoz tud szólni, aktív követőkkel rendelkezik, akik bíznak benne, és akikre valós hatást képes gyakorolni. Egy ilyen személy sokkal jobb eredményeket érhet el, mint az, aki bár tízszer annyi követővel rendelkezik, de azok nem egy célcsoporthoz, nem egy érdeklődési körhöz vagy jól körülhatárolható demográfiai szegmenshez tartoznak.

4. Húzzuk fel a függönyt az új követők előtt: Fontos a minőségi és látványos tartalom gyártása, hogy minél inkább figyelemfelkeltő posztok jöjjenek létre. Így fognak felfigyelni és emlékezni a követők a márkánkra és az üzeneteinkre. De bármelyik platformra is kerül ki a poszt a választott influenszer által, garantált, hogy olyan lehetséges ügyfelekhez, potenciális vásárlókhoz is eljut a márkánk híre, akik egyébként lemaradhattak volna róla, ha a választott influenszer nem mutatta volna be. Valahányszor az influenszer említést tesz a márkánkról, részesülhetünk abból a tekintélyből, amit a követői belé fektettek.

5. Időtakarékos és biztonságos: Rengeteg energiát és időt spórolhatsz meg azzal, ha nem kell saját magadnak kitalálnod és elkészítened az influenszer tartalmakat. Egy pontos brief, a megfelelő szövegezés és a tökéletes kép vagy videó is olyan alapvető igény, ami elengedhetetlen egy sikeres influenszer marketing kampány lebonyolításához. Ügynökségünk előkészíti számodra mindezt, sőt ügyel a vonatkozó jogi normák betartására és betartatására is.

Ha mindez még nem győzött volna meg, hogy kipróbáld az influenszer marketing erejét, gondolj bele, hogy egy-egy ilyen kampány alatt mennyi plusz emberhez elérhet a márkád, egy hiteles véleményvezér követői mennyivel közelebb kerülhetnek a termékedhez vagy a szolgáltatásodhoz azáltal, hogy a lehetséges ügyfelek az értékesítési tölcsér egy sokkal későbbi szakaszába lépnek be az influenszer hatására. Egyáltalán nem ritka, hogy egy kuponkód vagy játékfelhívás azonnal mozgósít és több száz, vagy több ezer embert is aktivitásra bír.

Hogy tetszik, amit olvastál az influenszer marketingről? Lenne rá pár tízezer forint reklámköltséged? Ha igen, vedd fel velünk a kapcsolatot és megtervezzük számodra a leghatásosabb influenszer kampányt.