7 módszer, amivel növelheted márkád ismertségét

2023.03.01

A márka ismertségének folyamatos növelése elengedhetetlen, ha szeretnénk, hogy minél több ember értesüljön cégünkről, termékeinkről vagy szolgáltatásainkról, fogyasztóink kedveljék, bizalommal viszonyuljanak hozzá és előnyösebbnek találják, mint a versenytársainkat. Az alábbiakban összefoglaljuk a leghatékonyabb módszereket, hogy miként növelhetjük egy márka ismertségét.

Ha már meghatároztuk márkaidentitásunkat (név, logó, arculat), ismerjük célközönségünket, értjük igényeiket, ha megfogalmaztuk márkaelőnyünket, figyelemfelkeltő és könnyen érthető üzeneteinket, akkor nincs más dolgunk, mint az alábbi eszközök és csatornák segítségével célba juttatni azokat.


Hogyan növeljük a márkaismertséget?

Íme pár tipp:

  1. Reklámok: A hagyományos média, mint például a TV, rádió, nyomtatott sajtó, a közterületi és értékesítés helyi eszközök, online hirdetések és szponzorációk tömegeket érnek el, és lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy felhívják a figyelmet termékeikre vagy szolgáltatásaikra, és növeljék a márka ismertségét.

  2. Közösségi média: A közösségi média platformok (pl. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Tik-Tok, YouTube stb.) nagyszerű, és költséghatékony módja annak, hogy közvetlenül kapcsolatba léphessünk a fogyasztókkal és növelhessük a márka ismertségét. Fontos, hogy a márka megfelelően jelenjen meg a közösségi média platformokon, és változatos tartalmi formákat (pl. képek, videók, blogbejegyzések stb.) használjon, amelyek vonzóak és érdekesek a közönség számára.

  3. Influencer marketing: Az influencer marketing segítségével olyan befolyásos személyekkel (influencerekkel) működhetünk együtt, akiknek jelentős követőbázisuk van a közösségi médiában, így rajtuk keresztül nagyobb közönséget érhetünk el, mint a márkánk saját közönsége. Az influencer marketing segítségével hatékonyan növelhetjük a márka ismertségét és akár új vásárlókat és csatlakozókat is köszönthetünk a közönségünkben.

  4. Tartalommarketing: A tartalommarketing segít az értékes tartalmak létrehozásában, amelyek növelik a látogatók számát és elköteleződését, javítják a márka megítélését és emlékezetességét, így hosszú távon növelik a márka ismertségét. A tartalommarketing segítségével a márka pozitív képet alakíthat ki magáról és meggyőzheti a fogyasztókat arról, hogy miért érdemes az ajánlatunkat választaniuk.

  5. SEO és PPC hirdetések: A keresőoptimalizálás (SEO) és a fizetett hirdetések (PPC) hatékonyak lehetnek a márka ismertségének növelésében, mivel lehetővé teszik a célcsoport elérését a keresőkön (pl. Google, Bing stb.) keresztül.

  6. Események: Saját események (pl. partner- vagy közönségtalálkozó, kiállítás, vásár, konferencia, sajtótájékoztató, bemutató, átadó, megnyitó, nyílt nap, képzés, road show, jótékonysági-, ünnepi- vagy sportesemény, koncert stb.) szervezése egy másik hatékony módszer a márka ismertségének növelésére. Eseményt tarthatunk online vagy offline, melyek lehetőséget adnak a márka számára, hogy közvetlen kapcsolatot építsen a célközönséggel. A márka megjelenhet szponzorként is egy eseményen, mely további célközönségeket érhet el.

  7. PR és sajtókapcsolatok: A jól felépített és működtetett PR és sajtókapcsolatok az üzleti siker kulcsfontosságú tényezői, hiszen ezek az eszközök (pl. sajtónyilatkozat, sajtótájékoztató, sajtó- vagy PR cikk, interjú stb.) lehetővé teszik a márkának, hogy eljuttassa az üzenetét a célközönséghez a hagyományos média útján.

Az egyik vagy több fenti stratégia kombinálása hatékony módja annak, hogy növeljük márkánk ismertségét és emlékezetességét, azonban fontos megemlíteni, hogy a hatékony márkaépítés hosszú távú folyamat, amely türelmet, konzisztenciát, illetve folyamatos mérést és értékelést igényel.

Ha elégedetlen vagy márkád ismertségével, weboldalad látogatottságával, követőid számával vagy webshopod forgalmával, szeretnél fejlődni és forradalmi változásokat elérni az üzleti eredményeidben, akkor írj nekünk és segítünk.

#márkaismertség | #márkaismertség növelése | #brand |#brand építés | #imázs | #imázsnövelés


Kapcsolódó bejegyzések:

5 érv az influenszer marketing mellett (2022.05.13.)

Miben lehet segítségedre egy digitális marketing ügynökség? (2022.02.11.)

7 előny, amit biztosan elbuksz, ha nincs közösségi média stratégiád (2021.05.29.)

Hogyan készíts közösségi média marketing tervet? (2021.01.02.)