12 tipp, hogy miként változtasd látogatóid fizetős ügyfelekké – 2. rész

2023.07.28

Előző cikkünkben már kitértünk 6 alapvető és kulcsfontosságú tényezőre, melyek nélkül nem fog sikerülni vásárlásra bírni weboldalad vagy webshopod látogatóit. Ebben a bejegyzésben pedig további 6 stratégiai támpontot adunk, melyekkel áttörést hozhatsz és fellendítheted forgalmad. Felkészültél? Akkor olvass tovább és alkalmazd kipróbált megoldásainkat.

Előző cikkünkben bővebben kifejtettük az alapok fontosságát, mint pl.:
  1. Professzionális és felhasználóbarát webdesign
  2. Vonzó és értékes tartalom
  3. Hatékony CTA-k
  4. Ingyenes termékminták, demók, próba lehetőségek
  5. Akciók és kedvezmények
  6. Könnyű és biztonságos fizetési lehetőség

most pedig a kommunikációra helyezve a hangsúlyt újabb 6 fontos eszközt ajánlunk a figyelmedbe.

7. Perszonalizáld az élményt, használj személyre szabott marketinget

A látogatók szeretik úgy érezni magukat, hogy figyelsz rájuk, és az érdeklődésüknek megfelelő, az igényeikre szabott ajánlatokat és tartalmakat kapnak tőled. Használj cookie-kat és más nyomkövetési eszközöket (pl. regisztráció, hírlevél feliratkozás, kérdőív stb.), hogy jobban megismerd a látogatóidat. Azután személyre szabott tartalmakkal, ajánlatokkal és e-mailekkel fordulj hozzájuk. Ha úgy érzik, hogy figyelsz rájuk, valószínűbb, hogy lojális vevőkké válnak.

8. Alakíts ki hatékony e-mail marketing kampányt

Az e-mail marketing továbbra is az egyik leghatékonyabb módszer a látogatók átalakítására fizetős ügyfelekké. Gyűjts be e-mail címeket látogatóidtól ajánlatok vagy értékes tartalmak cseréjeként, majd alakíts ki szegmentált és személyre szabott e-mail kampányokat. Az e-mail marketing segít folyamatosan kapcsolatban maradni a látogatókkal, és emlékeztetni őket az ajánlatodra. Egy korábbi cikkünkben találsz 10 tippet a hatékony e-mail marketinghez

9. Építs közösségi kapcsolatokat

Fontos, hogy megismerjük és meghallgassuk a látogatóinkat és ügyfeleinket. A közösségi média lehetőséget ad arra, hogy közvetlen kapcsolatot építs az érdeklődőkkel, személyre szabott tartalmakat ossz meg, és irányítsd őket weboldaladra, ahol konkrét vásárlási lehetőségeket kínálhatsz. Rendszeresen ossz meg értékes tartalmakat, mint például blogbejegyzéseket, termékismertetőket, hasznos tippeket vagy oktatóanyagokat, illetve csak a közösséged számára elérhető akciókat. A minőségi tartalmak vonzzák az érdeklődőket és növelik a weboldalad iránti érdeklődést. Használj megfelelő kulcsszavakat és hashtageket, hogy a tartalmaid könnyebben megtalálhatóak legyenek a keresőkben és a közösségi médiában is. Figyeld, melyik tartalom vonzza leginkább őket, és a weboldaladon is kínálj számukra hasonló tartalmakat és ajánlatokat.

10. Használd ki az influencer marketing előnyeit

Ha van lehetőséged, dolgozz együtt hiteles, a márkádat megfelelő módon képviselni tudó influenszerekkel, akiknek nagy követőbázisa van a közösségi médiában. Az influenszerek segíthetnek abban, hogy szélesebb közönséget érj el és növeld az oldalad látogatottságát. Győződj meg róla, hogy az influenszerek relevánsak az általad célozott közönség számára is. Az influenszer marketing mellett felsorakoztattunk 5 érvet egy korábbi cikkünkben, amiről itt olvashatsz.

11. Értékeld és győződj meg a visszajelzésekről, építs a harmadik személyre

A vásárlói visszajelzések rendkívül fontos szerepet játszanak az új vásárlások generálásában és a vásárlói döntések befolyásolásában. Az emberek sokat támaszkodnak más vásárlók tapasztalataira és véleményeire a termékek és szolgáltatások minőségének, megbízhatóságának és megfelelőségének felméréséhez. A valós és őszinte vásárlói visszajelzések növelik a márkád hitelességét, erősítik a potenciális vásárlók bizalmát, elősegítik a gyorsabb és informáltabb döntéshozatalt, növelik a vásárlás utáni elégedettség érzetét. Az elégedett ügyfelek lojálisak, hajlamosak visszatérni és újra vásárolni, értékelést írni és ajánlásokat adni másoknak is. Kérj visszajelzéseket a vásárlói élményről, és ha szükséges, alkalmazz változtatásokat a weboldaladon, az ajánlatodban vagy szolgáltatásaidban.

12. Biztosíts kiváló ügyfélszolgálatot

Az elégedett ügyfelek hajlamosak többet költeni és hűségesebbek a márkával szemben. Kínálj kiváló ügyfélszolgálatot, amely segít megoldani a problémáikat és válaszol a kérdéseikre. Ha elégedettek a szolgáltatással, nagyobb valószínűséggel ajánlják a barátaiknak is a termékedet vagy szolgáltatásodat, ezáltal pedig új ügyfeleket szerezhetsz. Hiába az ergonomikus, könnyen áttekinthető weboldal, a jó tartalom, és megfelelőek az ajánlataid, ha a vásárlóid kérdéseire, kéréseire vagy panaszaira nem, vagy csak nagyon későn reagálsz.


A látogatók átalakítása fizetős ügyfelekké folyamatos munkát és stratégiai megközelítést igényel. Kínálj értékes tartalmat, használj hatékony CTA-kat, nyújts ingyenes próbaverziót, építs hatékony e-mail marketing kampányokat, és biztosíts egyszerű és biztonságos vásárlási folyamatot. Emellett legyél nyitott a visszajelzésekre, és alkalmazkodj az ügyfelek igényeihez.

A kitartó munka és az ügyfélközpontú megközelítés eredményeként lassan de biztosan átalakíthatod a látogatókat fizetős ügyfelekké, és fenntartható növekedést érhetsz el vállalkozásodban.

Ha tetszett a cikk és belevágnál az e-kereskedelembe, vagy úgy érzed, hogy a jelenlegi módszereiddel nem tudod elérni a kívánt forgalmat, akkor keress meg bennünket egy ingyenes konzultációra és szívesen segítünk.

#webshop indítás | #webshop marketing | #webshop marketing tippek | #látogatóból vásárló | #látogatóból ügyfél

Kapcsolódó bejegyzések:

12 tipp, hogy miként változtasd látogatóid fizetős ügyfelekké – 1. rész (2023.07.24.)

13+1 tipp, hogy miként indíts és marketingezz egy webshopot (2023.04.01.)

7 módszer, amivel növelheted márkád ismertségét (2023.03.01.)

Miben lehet segítségedre egy digitális marketing ügynökség? (2022.02.11.)