12 tipp, hogy miként változtasd látogatóid fizetős ügyfelekké – 1. rész

2023.07.24

A vállalkozások számára az online jelenlét ma fontosabb, mint valaha, hisz leendő ügyfeleik egyre inkább az internetet választják informálódásra, sőt vásárlásra és szolgáltatások megrendelésére is. Épp ezért sok vállalkozás számára az egyik legfontosabb céllá vált az online jelenlét és az ügyfélbázis növelése. A weboldalak látogatóiból viszont nem mindig egyszerű feladat valódi fizetős ügyfeleket generálni, ezért megosztunk néhány hatékony tippet és kipróbált stratégiát arra, hogyan alakíthatod át weboldalad látogatóit hűséges és fizetőképes vásárlókká.

Tudtad, hogy egy nemzetközi felmérés szerint a vásárlók 71%-a úgy gondolja, hogy jobb ajánlatot kap az interneten, mint az üzletekben? Nyilvánvaló, hogy az online értékesítésben hatalmas a potenciál, ennek ellenére 2021-ben mindössze 10,4%, a múlt évben pedig csak 9,6% volt az e-kereskedelem részesedése a teljes kiskereskedelemben hazánkban. A 2022-es év mérlege: 1323 milliárd forint online forgalom és 77,1 millió rendelés (Forrás: GKID & Mastercard: Digitális Kereskedelmi Körkép kutatás). A hazai vállalkozások mindösszesen 32 ezer webáruházat üzemeltetnek, melyek 14%-a a határainkon túl is értékesíti termékeit. Ezekből a számokból jól látszik, hogy milyen kevés vállalkozás értékesíti a termékeit online és még kevesebben optimalizálják webhelyeiket és webshopjaikat, hogy magukhoz vonzzák célpiacukat.

Lenne online is eladható terméked, de még nem vágtál bele az e-kereskedelembe? Esetleg nem használod még az optimalizálási lehetőségeket az online nyereséged növelésére? Íme pár tipp és stratégiai trükk, hogy sikeres legyél az online értékesítés világában:

1. Az első benyomás számít: Professzionális és felhasználóbarát webdesign

Az első benyomás gyakran meghatározza, hogy a látogató vásárlóvá válik-e. A weboldaladnak vagy webshopodnak professzionálisnak és felhasználóbarátnak kell lennie. Győződj meg róla, hogy az oldal megjelenése és felépítése vonzó és könnyen navigálható. Az egyszerű és érthető menürendszer, egy jó termékkatalógus vagy egy okos kereső segíti a látogatókat abban, hogy gyorsan megtalálják, amit keresnek. Emellett fontos, hogy a weboldal gyorsan betöltődjön, mert a lassú betöltődéssel (1-2 mp-nél hosszabb idő) sok látogatót elveszíthetsz.

2. Kínálj vonzó és értékes tartalmakat

A minőségi tartalom az egyik legfontosabb eszköz a látogatók megszerzésében és megtartásában. Olyan tartalmakat készíts, amelyek relevánsak és hasznosak az olvasóid számára. Legyen az blogbejegyzés, cikk, videó, e-könyv, infógrafika, képgaléria, termékjellemzők, összeszerelési vagy beüzemelési útmutató vagy bármilyen más tartalomforma, a célod az legyen, hogy olyan értéket adj a látogatóidnak, amit máshol nem, vagy nehezen találnak meg. Építs kapcsolatot az olvasókkal a tartalmak segítségével és erősítsd a bizalmat céged, márkád, termékeid és szolgáltatásaid iránt. A minőségi tartalom – pl. egy igényes és részletes termékoldal egy webshopban, egy szakmai előadásból kivágott 1 perces videó, egy jól összeállított blogcikk stb. – felkelti az érdeklődést, bizalmat épít a látogatókban, szakértői státuszt adhat, így nagyobb valószínűséggel lesznek hajlandók fizetni a termékeidért vagy szolgáltatásaidért.

3. Használj hatékony hívószavakat (CTA-kat)

Egy weboldal szövege akkor jó, ha eléri célját, azaz a tájékoztatáson kívül cselekvésre ösztönzi az olvasót. A látogatóknak egyértelmű utasításokra van szükségük arra vonatkozóan, hogy mit kell tenniük, ha érdekli őket az ajánlatod. A hatékony hívószavak (CTA-k) nélkül a látogatók elveszhetnek az oldaladon, és nem vezetnek át a vásárlás folyamatához. Használj feltűnő és világos CTA-kat, és jól látható módon helyezd el azokat, ahol a látogatók valószínűleg készek a vásárlásra, vagy ahol az érdeklődésüket jelezhetik. Olyan CTA-kat használj például, mint "Vásárolj most", "Töltsd le az ingyenes kupont", "Iratkozz fel még ma", "Regisztrálj a videóhoz", "Próbáld ki ingyen", "Tudj meg többet", "Olvass tovább" vagy "Kérd az ajándékot".

4. Adj ingyenes tartalmat, próbaverziót, demót vagy minta terméket

Az ingyenes tartalmak (pl. beleolvasók, infógrafikák, e-könyvek, sablonok), próbaverziók vagy korlátozott funkciókkal ellátott demók és minta termékek nagyszerű módjai annak, hogy a látogatók kipróbálják a termékeidet vagy szolgáltatásaidat, anélkül, hogy rögtön elköteleződnének és vásárolnának. Ez lehetőséget ad számukra arra, hogy megismerjék a termékeid vagy szolgáltatásaid előnyeit, és megbizonyosodjanak arról, hogy az megfelel az igényeiknek. Ha elégedettek a próbával, nagyobb eséllyel válnak fizetős ügyfelekké. Az ingyenes próbaverzió vagy demó időkorláttal is rendelkezhet, így a látogatók sürgősséget érezhetnek a döntéshozatal során és például nagyobb eséllyel adhatják meg adataikat, iratkozhatnak fel hírlevélre, rendelhetnek termékmintát vagy regisztrálhatnak egy ingyenes eseményre.

5. Hirdess akciókat és kedvezményeket

Adj lehetőséget új vásárlóidnak kedvezmények igénybevételére, ami gyors döntésre és az első vásárlásra ösztönözheti őket. A promóciók, ajándékok és különleges ajánlatok olyan felhasználókat is vásárlásra csábíthatnak, akik későbbre tervezték a vásárlást. Adj például korlátozott ideig érvényes kedvezményt, ingyenes szállítást, ajándékot, csomagkedvezményt, törzsvásárlói pontokat, játékban való részvétel lehetőségét, kupont a következő vásárláshoz stb. Fontos megjegyezni, hogy az akciók és promóciós ajánlatok hatékonysága függ a célcsoport preferenciáitól és a weboldal vagy webshop kínálatának jellegétől. Győződj meg róla, hogy az akciókat jól kommunikálod a weboldaladon és a közösségi média platformokon is, hogy minél több érdeklődőt elérj.

6. Legyen könnyű és biztonságos fizetési folyamatod

A vásárlási folyamatnak a lehető legkönnyebbnek és a legbiztonságosabbnak kell lennie. Az egyszerű és átlátható pénztári folyamatok csökkentik a lemorzsolódást (visszafordulást), míg a biztonságos fizetési lehetőségek növelik az ügyfelek bizalmát a tranzakciók iránt. Győződj meg róla, hogy a weboldalad SSL tanúsítvánnyal van ellátva, és egyértelműen kommunikáld céges adataidat, az adatvédelmi és adatkezelési szabályzatodat, az általános szerződési feltételeidet és a szállítási információkat.

A látogatók átalakítása fizetős ügyfelekké folyamatos munkát és stratégiai megközelítést igényel. Az első 6 lépés arról szólt, hogy mit és hogyan kínálj leendő vásárlóidnak, a következő 6 lépésben pedig a kommunikációt vesszük célba és azzal kapcsolatban fogunk pár bevált módszert mutatni.

Kihívást jelent számodra a weboldalad forgalmát vagy webshopod látogatottságát nyereségre váltani? Tudunk segíteni!

Elkészítjük és/vagy optimalizáljuk webhelyed, hogy növeljük online bevételeid, és felkeltsük célpiacod figyelmét. Hatékony e-kereskedelmi marketing technikákat alkalmazunk, többek között: keresőoptimalizálunk (SEO), segítünk a webergonómiában, kulcsszavakat kutatunk, optimalizáljuk weboldalad tartalmát, PPC hirdetéseket kezelünk, cselekvésre ösztönző hírleveleket készítünk és közösséget építünk.

Indulj el a sikeres e-kereskedelem felé egy ingyenes árajánlattal, és olvasd el blogunk folytatását vagy kapcsolódó korábbi bejegyzéseinket is.

#webshop indítás | #webshop marketing | #webshop marketing tippek | #látogatóból vásárló | #látogatóból ügyfél

Kapcsolódó bejegyzések:

13+1 tipp, hogy miként indíts és marketingezz egy webshopot (2023.04.01.)

7 módszer, amivel növelheted márkád ismertségét (2023.03.01.) 

Miben lehet segítségedre egy digitális marketing ügynökség? (2022.02.11.)